Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 320 ggr
Mulle_95
0

Smal?

Min kanin Mulle är väldigt smal. Vad ska jag ge han för att han ska bli tjockare? Han får bara fruktblandning och Lite gräs. Han är 8 veckor gammal.

Ellen95
0

Du kan ju ta och avmaska han.

Elina.
0

Ta bort fruktblandningen helt och ge honom pellets istället. Ge honom fri tillgång till hö (om han inte har det då) och ge mer gräs än vad du brukar ge honom. Ge varierande grönfoder.

Proanders
0

Han SKA HA massor med hö, massor av pellets tills han har kommit i form igen, eller till han är 7månader, sen bara en halv deciliter(0,5dl) pellets/dag. ALLTID hö och vatten.

Lotta_A
0

Prova att ge honom vetefroddsolja. Det kan man köpa i alla djuraffärer. Det ökar aptiten.

ciss
0

Ge inte blandning, det är inte bra för kaniner!

Unga kaniner som Mulle är smala eftersom att deras skinn är tunnare än hos en vuxen kanin och då känns de smala.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Max-Lisa-Kim
0

Att han är smal tycker jag inte du borde oroa dig över riktigt än. Jag menar, han är 8 veckor. Du har väl precis hemtat hem honom? Det är normalt för en kaninunge att vara smal vid 8 veckors ålder.

Ellen95
0

Gör inte fruktblandning så dom blir feta? Eller har jag hört fel?det är väl ganska mkt fett i det?

myriis
0

#7: Det är bättre att bygga upp muskler än att göra dem feta med onyttiga saker. Likadant som att är du underviktig ska du inte vräka i dig chips, cola och godis.

Tina-A
0

Byt ut fruktblandningen och ge pellets, hö, gräs och grönsaker så kommer han nog gå upp i vikt snart.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]