Kanin iFokus

Kanin

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 1102 ggr
[mansolsson57]
0

v

v

Beatrice_Love_Kaniner
0

Man kan absolut inte ha två okastrerade hanar tillsammans!? ;O

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

NaDa...
0

jag hade två kastrerade hanar tilsammans (med en hona) de funkade bra ihop, men det var honan som var elak mot den ena hanen, så jag fick flytta honom till en egen bur.

Så är båda kastrerade så finns det en chans att det funkar. Men skulle inte rekomendera det.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Beatrice_Love_Kaniner
0

kastrerade hanar kan man ha. Men nu var ju frågan hanar och det kan man inte ha…!

NaDa...
0

#3 Nej, absolut inte. Men det skrev jag inte heller :)

~ Kram Nadja ♥

Beatrice_Love_Kaniner
0

#4 jaha nej… Blev bara lite förvånade när alla inte svarar nej? :P

NaDa...
0

#5 Jag svarade 'Kanske' eftersom att hanar både kan vara okastrerade och kastrerade.. ;)

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
3

2 okastrerade hanar kan du inte ha ihop.
Ibland kan 2 kastrerade hanar fungera ihop men inte direkt vanligt.

Bästa är kastrerad hane med hona :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dermot
2

Man KAN ha två okastrerade hanar ihop, det har jag själv haft utan problem vid flera tillfällen, men då gäller det att de funkar bra ihop och har stor yta att röra sig på och många gömställen att gömma sig under.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
3

#8 Dock ej lämpligt för nybörjare eller så icke kaninvana att testa kanske?
Sedan krävs det ju en hel del tur och som du sa stor yta och bra personkemi emellan dem.

dermot
1

#9 Nej, kanske inte. Men det är också fel att säga att det inte går.

Men inget jag själv skulle rekommendera i första hand!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Beatrice_Love_Kaniner
3

BTW varför är rubrikern ett v?

Susanna_w
0

Jag hade 2 vädur när jag var mindre, okastrerade hanar i samma bur.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[mansolsson57]
0

jo, man kan ha två hanar i hoppa

Fridaaaa
1

Om man ska testa att ha 2 okastrerade hanar ihop, är det bästa att ha dem från ungar ihop plus mycket stor yta. Och vara medveten om att dem kan ryka ihop vid könsmognad eller senare och då kan det bli riktigt häftiga slagsmål

[Luppa]
0

Förstår inte hur ni kan säga "jo då man kan ha två hanar ihop, punkt slut"? Det är inte fullt så enkelt. Det är sällan det funkar, och OM det gör det så brukar de ofta vara rejält nedpissade av varandra.

Om det INTE funkar, så kan det få katastrofala följder vid könsmognaden. Ett sönderbitet kön är ingen höjdare, och ofta siktar två hanar som slåss in sig just på könet…
Försår inte riktigt varför man vill chansa, så svårt är det väl inte att ha varsin bur till varje hane? Jag skulle då inte vilja chansa med mina hanar.

Susanna_w
0

Hade inga problem med mina hanar, inte var dom nerpissade heller. Hade en vanlig utebur och dom stod ute året runt. Det var inte bråk, hade inga sår eller kiss och dom låg brevid varnadra och åt tillsammans. Men uppenbarligen hade väll vi bara tur då.. Dom blev gamla och var friska och glada under hela sina liv.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

juliafrojd
0

Jag säjer inte att de inte  att de går med alla hanar ''men'' min kompis har två kaniner ''okastrerade hanar'' ihop.. men jag skaigentligen inte lägga mig i jag vet.