Vaccination
Ska ju med på skåneträffen den 5e.
Men har inte fått tillfälle att fixa vaccination och vill inte riskera att vaccinera Dell när hon är dräktig..
Vågar man ta med någon av kaninerna ändå? :S
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag kommer att ta med kaniner. Det borde inte vara någon större fara eftersom de andra verkar seriösa och jag tror de har koll på sina kaniner eftersom de också avlar.
De behöver ju inte vara inpå varandra om du nu är orolig =)
Njae jag skulle inte gjort det, eftersom RVHD är mycket i skåne och närånga olika kaniner från olika ställen i skåne träffas kan de vaccade kaninerna bära på någon smitta ex RVHD och dem som ej är vaccade blir då smittade :/ Jag har precis vaccat mina inför skåneträffen!
#1; Mjo tänkte ungefär på de viset. Men är ändå lite smått orolig. 
Tänkte ta med mig Bentley och Pixel 
-' Malin Hultman
#2; Mjo men då är det ff de att jag inte vågar vaccinera Dell pga dräktighet. Och om jag då vaccinerar de andra kaninerna kan ju de ff bära med det till henne :c
-' Malin Hultman
#4 ja precis :(
Kanske dumt men jag tänker lite som min uppfödare gör. OM det nu hade varit så att det förekom väldigt mycket proböem med smittor på tex utställningsplatser eller kaninhoppningstävlingar då hade jordbruksverket krävt att alla kaniner som ska tävla ska vara vaccinerade, men så är inte fallet.
De som vi ska träffa är uppfödare och tävlingsfolk, jag förutsätter att de inte sprider smittor.
#6; Jo tänkte lite på det. Och den tanken är väll egentligen rätt med tanke på hur många kaniner som faktiskt är med på utställningar och tävlingar. :o
-' Malin Hultman
Jag har tävlat ett och ett halvt år med ovaccinerade kaniner, tävlar ju ganska ofta som du säkert vet. Dom har aldrig blivit sjuka fastän både RVHD och myxo har gått :) nu är dom vaccinerade, dock ^^
#7 Det är inte fel att vara försiktig ändå Malin ;)
#8; Jo men precis! Tror egentligen att folk förstorar allt så mycket! :)
#9; haha, verkligen inte ^^
-' Malin Hultman
#10 ja det förstoras massor ^^