Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 307 ggr
Sosso
0

Regn,,?

Om man har sina utekaniner ute i hagen, och det börjar regna, bör man ta in dom? Givetvis om det spöregnar, men om det duggar ?

Prizma_o_Kristall
0

Det viktigaste är att dem har tillgång till tak så att dem KAN gå under där om dem vill. Men vissa kaniner älskar regn! Iaf 3 av mina, utom Figaro^^

Sosso
0

Okej, jo det är nog smart ;) men det är inte riskfyllt asså? mina kaniner är inte så förtjusta i regn :P

Milly_94
0

Asså dom borde ha tak eller så kan du ju sätta ut ett litet hus där den kan sitta

Sosso
0

Aa :)

myriis
0

Om det är kallt ute bör kaninen inte vara ute i regn. Kaniner har ganska svårt att hålla värmen när dem är blöta.

Sosso
0

#5 Okej :o

[Quellii]
0

Tänk på att kaniner inte ska äta av regnvått gräs, det kan ge trumsjuka.

Max-Lisa-Kim
0

Som de endra sa.

Har kaninerna tillgång till tak ska det inte vara några problem för dem att vara ute. Såvida det bara duggar asså, vid värre regn blir gräset för blött.

myriis
0

#7: Det visste jag inte! Dock har jag tak över mina kaniners rasthagar, så det är lugnt för min del. Tack för upplysningen iallafall!

Sosso
0

#7 Oj! Låter inge vidare ! :S Gäller det samma sak om man sköljer av med kranvatten?

KajsaM
0

Tack för varningen Alexandra! Det visste jag inte dock så har Hampus tak på uteburen :)

SagaoAlfred
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igårkväll var jag barnvakt till två småpojkar å kom hem 21.45..
Klockan 21.00 ungefär började det att regna, å jag tänkte direkt på kaninerna. Dom var i sina rasthagar, där det inte finns något tak. Pappa jobbade och mamma har olika sjukdomar å sådär så hon kan inte bära kaninerna.
Därimot så är det två hus i ena hagen som Saga kunde ha gått in i, och en tunnel som hon kunde ha lagt sig i, och där Alfred var så var det också två hus och en bro han kunde gått under, så jag tänkte att det nog inte var någon fara å att dom skulle sitta i sina hus.

När jag kom hem så satt det två mycket blöta kaniner ute, ingen utav dom i husen å regnet verkade inte bekymra dom alls. Så ja, mina kaniner verkar tycka om det ;o

Torkade dom helt torr med handduk efteråt och tog såklart in dom så fort jag kom hem :)

bollen_bella
0

Åååh, jag är jämt så orolig att mina kaniner ska bli förkylda! Fast de har möjlighet att skydda sig, hoppa in i buren lr sitta under den, gör de aldrig det fast det regnar lr snöar. Jag tar alltid in dem vid vått, lr kallt väder…

Lotta_A
0

Regn är väl ungefär lika "skadligt" för kaniner som för människor. Är det kallt kan dom bli förkylda men annars är det inga problem. Så länge det finns tak tycker jag inte man behöver ta in dom i buren.

Sosso
0

Okej :)

Stravaganza
0

Min kanin tycker inte om regn, tror jag. :S

Sosso
0

#16 Mina kaniner tycker inte heller om det ! Dom springer bara till en torr plats där det inte regnar ( dvs under tak och dyl)

Stravaganza
0

Jaha. ^^ Okej..