Vilket kön?
Hej! Jag köpte en kanin från en djur-affär för några veckor sen, jag köpte en hona. Mina andra två är också honor, dom fick hälsa på varandra… någon vecka efter fick dom träffas igen och då burjade min nya kanin hona försöka para sig med dom. Det gör mina två honor som jag har haft ett tag också försöker para sig ibland med dom är bästisar typ. =) Men när dom försöker så åker det inte ut något, men när den nya parar sig så åker det ut något! Är det en hane då!? hjälp för i så fall kommer jag få ungar snart om typ en mån!
Hjälp snälla!
Redigerade både rubriken och texten. Tänk på att inte använda stora bokstäver, då det kan ses som att man skriker och ser lite otrevligt ut. Sedan bör du inte skriva bara i fet stil eftersom det blir jobbigt att läsa.
För att svara på din fråga så bör då plocka bort den nya kaninen och sätta den i en egen bur, för om det åker ut något när den parar sig med honorna så är det en hane.
Kan någon förklara hur kille ser ut?
"Brummar" den nya kaninen när den para sig med dom andra? Brummandet är ett parningsljud. Om det som kommer ut är rosaaktigt och står rakt ut är det nog en snopp. Hur gammal är din nya kanin?
Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12
Men på djur affären stod det att det var en hona och dom sa det! Dom har kollat fel då! 
Men endå super kul att få ungar men vi har inte alls räknat med det…
#4: Tyvärr kan man sällan lita på att det är rätt kön när man köper i djuraffär.
Det finns en artikel om könsbestämning på sajten.
Hur gammal är kaninen förresten, enligt djuraffären alltså?
3 månader på onsdag alltså i morgon fyller den 3 månader. Men jag har inte hört något "Brummande" men jag tar bort kaninen när den burjar para så den kanske inte hinner ge med sig nått ljud? inte vet jag…
oki tack NinniH
BunnyHope?
Men "snoppen" Eller vad det nu är är kanska liten och jag hittar inga kulor men dom kanske inte har fått det när dom är 3 mån än eller???
men jag kan inte kolla för hon sprattlar jätte mycket när jag känner där vi har försökt att någon håller henne och jag kollar med det går inte…
Om han är 3 månader så är det inte säkert att han hunnit bli könsmogen än och därför har det inte trillat ner några kulor. Däremot så ska han ju sitta i egen bur oavsett, innan han hinner bli könsmogen och göra honorna dräktiga.
Om han inte är 3 månader än så är han nog inte könsmogen att kunna göra dina honor med kaninungar.
Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12
oki men tror ni att det är en kille???
ja han/hon har egen bur och hage
hallå?
Det är en kille… Tack alla! Ses
Får se om det bli ungar eller inte…
Hur ska vi kunna veta om det är en Hane eller Hona? utan bild? :)
#12 Säg inte det, vissa hanar kan bli könsmogna runt 8 veckor.
Jag förklarade ju hur det såg ut… Det är en kille.