sätta ihop kaniner
har en hane som är 9 månader och en hona på ca 12 veckor, jag har börjat sätta ihop dom lite smått och till en början försökte Sid(hanen) para sig med nancy men efter några tillsägningar slutade han men nu buffar han på henne och gnider sig och låter henne inte gå någonstans, är detta ett beteende som kommer att förändras då han har tröttnat lite på denna nya tjejen eller kommer detta kvarstå?

ska du ha en hona + hane tillsammans måste du kastrera hanen.
kaniner är nog dom mest kända för å vara de kåtaste djuren ;D förutom människan :DD så du lär nog kastrera hanen om du inte vill ha små bebbar

#2 - även om hon vill ha bebisar är honan för ung för det.

glömde att nämna att han blev kastrerad när han var runt 6 månader.
#3 jo men jag sa ju att om hon inte kastrerar hanen så blir det snart bebbar. och det var ju inte menat att det skulle vara bra för henne.
Sen ska du ju inte förbjuda honom att göra något som hans instinkt bjuder honom, ta då hellre bort honan…
Är hanen okastrerad, ja då kan du räkna med en kull så småningom. Om du inte vill ha några oönskade små bör du kastrera hanen innan han får flytta in hos honan.

Läs #4, han är kastrerad.
Om han gör så mot honan tycker jag itne de ska bo tillsammans.
Han är väl mycket större än honan? Kanske man kan ha en gallervägg emellan tills honan är nog stor för att kunna bo ihop med hanen? Då har dom sällskap av varandra, men hanen kan inte skada honan :)

#8 dom har bara vart ihop på golvet och i sängen, alltså bara på neutral mark och inte i något bur, väntar med att sätta ihop dom tills hon blir större, men frågan var om detta beteendet kommer att försvinna?