Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1719 ggr
Tarja
0

Klotterplank #203

Klottra på!

[_hsleiufhbtv]
0

Först ^^

NaDa...
0

Andra! :)

just kommit från basun ^^

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Saffran.
0

Är på semester i Skåne. Sitter just nu vid min kusins (simon) dator. nu kommer hans "konstiga" bror mattias… xD

:holmgreen:
0

Hej :)

AkaiTsuki
0

Fallens dagar nu då ;)

Idag har vi handlat, handlat på REA! Dock inte snygga saker eftersom jag ska ha det till gymnasiet ^^ Kommer ju gå naturbruk så de kan nog bli smutsiga xD

//Joanna

[Djurlinnea]
0

Kom just hem från brors träningsfotbollsmatch mot något norskt lag. Stortorsk med 7-1..

Varit tagit hand om hans hund också.. Underbart söta och snälla Bella <3

Demix
0

:O Vår ena kanin hade rymt ifrån hagen tidigare idag.. sedan när han kom tillbaka var han helt geggig om tassarna och magen. Kul att hoppa i vattenpölar antar jag? xD

[_hsleiufhbtv]
0

Får väl se om det blir nån mardröm inatt eller om det blir lite sömn som vanligt. Den här ångesten stiger mig över huvudet just nu känner jag. Tur jag har med mig världens finaste Albin ut här, min allra bästa vän just nu, utan honom hade jag kollapsat eller nåt.

Gosans-Matte
0

Nytt klotter :D trååkigt man har de… Ska nog ta en kopp te och en nyttig blandning av havre, rågflingor, kanel, äppelmos och mjölk :) kan min kanin  kan jag :D<3

AkaiTsuki
0

Uttråkaad :D

//Joanna

0

#10 Jag med!

--

Greek är slut :( Hur ska jag nu klara mig? Någon som har tips? på bra serier?

Gosans-Matte
0

jag gillar sådana som "how i met your mother" "Scrubs" 2 1/2 men" och "Outsourced"  tillexempel :))

0

#12 samma här, det är bara det att jag redan sett alla xD Jag tycker det är jätte synd att de la ner outsourced! Det var ju skit kul!!

Gosans-Matte
0

Jaaa! :( ajja det finns ju Modern family annars… xd

0

Haha sett den också :-P

Gosans-Matte
0

Men gud vilken bra smak du hade då! xD mene….Hm..70'S Show då? :))

Fridaaaa
0

Ska köra och jobba nu halv 8, sedan är jag ledig i 3 dagar sen, lite skönt hehe :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zvintos
0

Usch, varför ska man ha visdomständer för?! Min första är på väg upp = tandköttet är svullet och ömt där nu.. Jättetrevligt att äta, inte. Obestämd

[MiniPim]
0

Stackars Leo! Han har troligen ögoninfektion :/ Får tvätta med koksalt hela helgen, om det inte blir bättre får vi åka in på måndag..

ninen DH
0

har tagit ut alfons

0

#16 Haha ja men det klart ;) Den har jag också sett, dock har jag nog inte sett alla säsonger.. :) Jag funderar på att börja kolla på gossipgirl eller pretty little liars från början.. Vet inte riktigt om det är min smak med så mycket drama, men man kan ju alltid testa :)

[Djurlinnea]
0

Gick ut till kaninerna kring 10. Satte ut Felix och Betty i rasthagarna, fixade klart alla burar inne i lekstugan med sitthyllor och spillkanter, tog bort bolådan hos Hildur samt rengjorde där, tog bort en hel del kiss och bajs från Nillas bur, rengjorde Bettys bur, flyttade ut Ferdinand i sin nya bur i lekstugan och så kel med bebisarna då ;)

Nu ska jag göra nå lunch, fota lite kaniner och sen så verkar solen komma fram så det blir säkert att sola lite också! :)

Klara.b
0

Tänkte städa deras burar idag + torka lite morötter. Sen ska vi nog till Djurmagazinet efter lunchen!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

[_hsleiufhbtv]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag vaknade runt 6 som vanligt gick jag upp och gjorde klart allt till cupcakes'n, kunde ändå inte sova så var likabra det. Spritsat klart dom nu dock :)

Klara.b
0

Snygga blev dem!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

[Djurlinnea]
0

Vad ska man göra till lunch? :o

[_hsleiufhbtv]
0

#25 tack :)

#26 Cupcakes? Flört

0

#27 Haha till lunch xD

Jag skulle ha börjat baka biskvierna nu, men jag orkar faktiskt inte xD Haha lat eller vad? :)

[_hsleiufhbtv]
0

#28 Haha ja xD
Biskvier smakar läskigt O.o

[Djurlinnea]
0

#27 Haha, jadu.. Om jag orkade bara orkat baka så :p

0

#29 Ja, lite obehagliga.. men familjen ville att jag skulle baka det, det är ju inte så svårt heller så jag tänkte lixom, äh whatever klart jag kan :)

[EllenAlicia]
1

hopptävling imorn :D TAGGA

Zvintos
2

Ringstorlek kollad - check! Nu ska vi bara beställa ringar och boka datum. ♥

NaDa...
0

#24 Om nom nom :3
-

Ikväll ska jag till stan, 'Rock off' (Ålands största festival) börjar ju ikväll.. Ingen bra idag, men min kompis lillasyster ville på en av dem så vi sällskapar henne. All dötid så blir det fotografering :)

~ Kram Nadja ♥

[hejhejnaffy]
0

Heeelvete!! Jag råkade raka av mig halva ögon brynet på ena sidan :( Vi ska ha jäster ikväll!! Så piinsamt! Vad ska jag göra? Lite panik!

[_hsleiufhbtv]
0

#34 Mahah :3

Panik eller vadå? Sitter helt lugnt vid datorn och bestämmer mig för om jag ska beställa den långa eller korta kaveln (enooorm prisskillnad) och helt plötsligt kommer en megageting och sätter sig på min panna Förvånad Nära jag kastade datorn i golvet hehe.. Brukar inte vara rädd för djur sådär, men denna var läskig!

Sweety
0

Tävling om ett par dagar… :3

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[hejhejnaffy]
0

#24 guuud va gott!

[_hsleiufhbtv]
0

#38 Hehe dom var faktiskt godare än jag väntat mig, brukar inte tycka om bakverk. Tycker bara det är kul att baka sen kan vem som helst äta upp dom för jag bryr mig inte Flört

NaDa...
0

Oj.. Trött i benen av allt hoppande och dansande till 'Byz' och 'Rebecca och Fiona'. 550 bilder togs.. hehe..
Nu är jag dundertrött, kommer sova som en stcok i natt.

~ Kram Nadja ♥

AkaiTsuki
0

Usch slog i bakhuvudet imorse i betongvägg :(  Gör fortfarande jätteont, tror möjligtvis hjärnskakning men hoppas att det inte var det

//Joanna

[hejhejnaffy]
0

#41 uch då :S

0

Funderar på om jag ska sova eller inte :)

Gosans-Matte
0

Tur att jag inte e ensam :D

Sweety
1

Har nu efter många om och men anmält mig till hopptävlingar för 3 veckor fram. x)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Fridaaaa
1

Ska ev till tippen och slänga massa saker.

Nu är Viola här! :)

Zvintos
0

Usch, jag gillar verkligen inte delade turer..

AkaiTsuki
1

Huvudet bättre idag och jag och min syster ska gå runt i våra kigurumis och äta i thaibutik ^^

Kigurumi är japansk pyjamas som är olika djur osv. som pikachu, pandor osv

Som one piece fast kigurumis har funnits längre och den har inte dragkedja utan knappar :)

Känner lukten av stekta brytbönor xD Jag vet vad grannen äter

//Joanna

0

Någon som har lust att titta in på vår blogg och berätta vad ni tycker? Typ, vad skulle ni vilja läsa om osv..? Bloggen är endast en kanin blogg ;) buskaniner.blogg.se direkt länk finns i min signatur :)

Fridaaaa
0

Så, Flizan & Smilla i en Hage och Alex i en Hage :D

[hejhejnaffy]
0

fin blogg!

Fridaaaa
0

Nej nu regnar det :( = blöta kaniner suck

gaabriellaaa
3

Debbar min bebis idag utan speciellt höga förväntningar, jag menar det var ju liksom debut. Men vad gör han inte då? Hoppar galet fint på 0+1, andra plats och pinne. åhh finis<333 Som fyllde 4 månader igårGlad

[_hsleiufhbtv]
2

#53 Åh vad roligt! Han har världens snyggaste färg också, viltblå Oskyldig Skyller på Siri..

gaabriellaaa
0

#54 jaa, helt sjukt hur glad en kanin kan göra en haha Skrattande viltblåa<3333 galet fina!!

[_hsleiufhbtv]
1

#55 Precis, så jäkla kul när dom går så fint också! Viltblåa är det bästa som finns Skrattande

Peak303
0

Blir galen, suttit i princip heladagen och letat efter uppfödare av rasen dvärgvädur som har Madagaskar. Men hittar ingen på nära håll D:

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[hejhejnaffy]
0

#53 vilken snygging! Grattis :D Äre hare i?

Peak303
0

Imorgon blir det att följa med till byggmax och kolla efter material till buren som ska byggas :D

-'  Malin Hultman

gaabriellaaa
0

#56 jaaa precis Skrattande

#58 tack och återigen tack! Skrattande nja alltså hare och hare, han är ju en hoppkorsning så då är det allt möjligt i. Men dessa är mer vädurskorsningar, så nej inte så mycket hare och isåfall väldigt långt bak i släkten Flört han ser dock ganska mycket hare ut haha, jag hoppas på att han ska lägga öronen Tyst vi får se hur det blir Flört detta är föräldrarna så http://arrowsgard.weebly.com/dr-bombay-kullen.html Glad

NaDa...
0

Sett dead by April, var sjukt kul :)

Natti natti kaninvärlden!

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#61 Åh FUSK!

Fridaaaa
0

1 år sedan idag, sedan massaken i Norge :/

NaDa...
0

#63 Oj.. Har tiden gått så fort.. :( Usch..

~ Kram Nadja ♥

Saffran.
0

#57 Här finns madagaskar weinertecknade dvv. Q-kullen har föräldrar med jätte bra temperament. Det finns två hanar kvar. Har själv tingat en hane ur den kullen! :) Hemsidan: 123minsida.se/vasakaniner

Peak303
0

#65; Jo kollade där men tråkigt nog uppe i Sthm, bor nere i skåne ^^ Tack för tipset ändå ^^

-'  Malin Hultman

Saffran.
0

#66 Aha, det var ju synd. Hoppas du hittar någon bra tillslut. :)

Peak303
0

#67; tack, det hoppas jag med! :)

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

Kaninerna har varit ute snart hela dagen, skönt! :D

NaDa...
0

Kaninerna har varit ute, solen skiner, ikväll ska jag se Loreen och mamma sa att jag ska få en dvärgvädur rex bäbis. :D
Älskar livet ibland..

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#70 Härligt! :D
Min pojkvän sa nyss att han låter mig ha en kanin inne i vinter om jag vill! :)
Snacka om glad. Får se om det blir Gruff eller Viola.

NaDa...
0

#71 Vad kul :)

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#72 Ja jag trodde inte jag fick det hehe
Ska ju kastrera Alex, och han ska gå med Flizan & Smilla. Men går inte det ihop (tänker mest på smilla, surpiggan ibland haha) så får han gå med Viola så får Gruff vara inne :D

[MiniPim]
4

Jippie! :D MiniPim och jag gick på 2+3 fel på tävlingen :) <3

NaDa...
0

#73 Låter bra :)
Smilla låter lite som min förra kanin.. hehe.. ;)

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#75 Hehe jasså? ;) Smilla har lite humör när hon brunstar eller har vaknat på fel sida;)

NaDa...
0

#76 Ja, så var Hoppsan också, fast hon vaknade ganska ofta på fel sida x) Plus att hon alltid skulle bossa över alla (utom mig, hon lät mig vara boss med henne.. hihi)..

~ Kram Nadja ♥

Peak303
2

Stor rengöring av alla kaninsaker :D

Allt är inte med på bilden x)

-'  Malin Hultman

Inaarah
0

Haft en tuff jobbvecka, men har ändå varit en del ljusglimtar. Fick i onsdags pratats vid och blivit fotograferad med Timbuktu - och gick även på hans konsert i Trollhättan igår! Så oerhört bra. Träffat lite härliga vänner, bl.a Alicia som var väldigt aktiv här förut. :) Har idag städat och pysslat med annat nödvändigt, och ska träffa en vän en stund lite senare ikväll. Glad

Fridaaaa
0

#77 Haha ok ja Smilla bossar över Flizan men när Tufsan levde så var hon mer underlägsen. Dock bossar hon inte över människor, försöker dock ibland men det hjälper inte ;) haha

[MiniPim]
0

Jag är hungrig… :(

0

#81 Jag med :(

Nu ska jag ut till kaninerna och ge dem lite mat och sen så ska jag ställa mig o rota i kylskåpet :)

Fridaaaa
0

Ska strax göra mat: Lövbiff och kroketter får det bli (hittade i frysen hihi)

Gosans-Matte
0

Är det bara jag som går till kylskåpet för att leta efter något att äta men hittar inget sedan går till baka för att leta igen, hittar inget och sedan går tillbaka och tar minsta lilla som finns? xD o.s.v xD

[Djurlinnea]
0

Stel i ryggen och armarna krampar… Inte bra att sova konstigt på en soffa en hel natt… :o Trotsar smärtan och drar ut till kaninerna någon timme :)

KaninPiggelin
2

Taggar hopptävling på lördag :D

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Dipsie'n'Poo
0

Byggt två små amatör hinder! xD Bara för att se om någon kanin har hoppning-skillz Tungan ute

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[MiniPim]
0

Behöver hjälp med min blogg! Har frågat på bloggande.ifokus men dem är så sega x]

Fridaaaa
0

#88 Vad behöver du hjälp med? :)

[hejhejnaffy]
0

#84 haha nae jag också xD

Zvintos
0

Usch, är helt slut! Jobbat 6 dagar denna vecka och ska jobba imorgon med.. Sen äntligen 1 dag ledig åtminstone..

[MiniPim]
0

#89 Det är typ dom där "remsorna" på menyn pch där rubriken är.. Jag vill byta färg på dom och texten:)

[_hsleiufhbtv]
8

Tar med mig albin in, säkrar sängen (överst i våningssäng) och bäddar ner mig med datorn och honom, så jäkla mysigt. Eller ja, tills han kissar och det droppar ner på min bror under Oskyldig

[Djurlinnea]
2

Älskar känslan efter att man sett en bra film… ^^

AkaiTsuki
0

Åh fallens slut, gött ändå :)

Ont i magen nu dock ska bli skönt att sova sen xD Vaknade vid 14 idag och gick upp vid 14.30

//Joanna

Gosans-Matte
0

#93 Hahha xD

Fridaaaa
0

#92 Aha. Hmm… inte lärt mig nya blogg.se (jag har det i alla fall) eller har du det gamla fortfarande?

[Djurlinnea]
3

Mamma har försökt gömma Japp och andra cholkadgodisar i skafferiet i flera veckor… :O

[MiniPim]
0

#97 det är det nya ;)

ultot
4

Imorn åker jag på ridläger! Så spännande! :D

//Ida

AkaiTsuki
0

Godmorroooooon :3

//Joanna

[hejhejnaffy]
0

#100 gud vad kul!

ultot
14

Byggde en ny bur till Ciara när jag var i stugan.. hon blev överlycklig.. xD

//Ida

1

Godmorgon :D

NaDa...
0

Varit till stan och inköpt ett nytt minneskort, 8 GB, Nu har jag tills resan till Göteborg i Augusti :D

~ Kram Nadja ♥

AkaiTsuki
1

Någon som vet vad konvent är och ska på Närcon? :) Man vet ju aldrig om det finns konventare bland kaninmänniskor

//Joanna

impo123
0

Hejsan:)

// jennifer

[MiniPim]
0

#105 Du får gärna komma hit då :DDD

NaDa...
0

3108 Gääärna :) Men åker med hela klassen så… :P

~ Kram Nadja ♥

[MiniPim]
0

#109 Haha, kom ändå xD

NaDa...
0

#110 Hela klassen, YEAH!
V får visa hur Coola kaniner är.. x)

~ Kram Nadja ♥

[MiniPim]
0

#110 Haha…. xD

Fridaaaa
2

Viola är i hagen, första gången sedan hon kom hit. Överlyckling kanin ja! haha
Försökta gå på tunneln = inte gick så bra haha

Dipsie'n'Poo
0

Bakade tårta idag åt mammas namnsdag. Blev jättegod! ^^

Hoppade lite med Po också. Gick väl sådär så vi fick träna i hagen utan koppel, gick bättre då. x)
Lät Tinky och Lala occkså hoppa lite i hagen. Lala har riktig potential! Skrattande Nästa hoppkanin vettu. ;D

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

tootiis
1

Känslan som kommer när lillebrorsan på snart 3år knakar på dörren, och kommer in med tuggummi som man inte ens visste att man hade Kyss Söt gubben!

Ska snart ta och göra en gigantisk chokladboll, då ingen av oss här hemma orkar fara på affärn och köpa chokladkakor xD

// MT ♥

[Djurlinnea]
1

Städat burar, klippt klor, borstat, hjälpt en kille med fällningen, fotat bebisar, flyttat in kanin i lekstugan och gosat med alla 15. Allt det han jag med utöver "grunden" med hö, pellets, vatten + daglig genomgång.

Känns bra det! ^^

Inaarah
1

Inser mer och mer hur fruktansvärt mycket jag älskar min MacBook. Upptäcker varje dag nya funktioner och smarta program i den, och det är så underbart!!

NaDa...
2

Gaahh.. Min hamster har badat i vattenskålen igen.. -.-

~ Kram Nadja ♥

AkaiTsuki
1

Blekt håret 2 gånger nu och det är fortfarande gult + hade blontaktigt innan men hallow liksom det är gulare nu än vad det var där, knasblekning men imorn kanske bombning av silverschampoo och sen dagen efter det DUN DUN DUN DUUUUUU  lila+ rosa :3

//Joanna

[MiniPim]
0

#118 Hahahahah xD Åh, jag har så många minnen från vattenskålar..

Piffi & Puffi, det va två dockor typ, jättesmå.. Jag och Julia(nelliZ) satt och filmade en video med dem! Piffi ramlade i Julias katt vattenskål.. Jag skrattade ihjäl mig! HAHAHAH

NaDa...
0

#120 Hmmpf.. Brage har blött ner en hel kartong, sitt hustak, sand i botten av vattenskålen och hela rumpåan blöt.. Mysigt.. x)

~ Kram Nadja ♥

2

#118 Haha känner igen det där!

En av mina råttor satt och tvättade ansiktet i vattenskålen, så sitter en annan råtta snett ovanför på en pinne(ish). Råttan på pinnen hoppa ner på råttan i vattenskålen, så råttan i vattenskålen ramlade ner helt o hållet, i skålen. Snacka om blöt råtta! xD De brukar tvätta sig, typ doppa ner huvudet i skålen och tvätta ansiktet, men det där slog allt! xD

AkaiTsuki
0

Tusan skulle ju klippt klorna idag!

//Joanna

bambiiii
0

ja, fortfarande uppe…. fått 2par converse,blå och rosa…. ska få en tiill snart!;) ska snart börja agility igen då bambi mår bättre i foten… får inte lata mig mer nu;)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Stiinisen
1

Tingade bebis igår. <3

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

NaDa...
0

#125 Ras? Vartifrån? :D

~ Kram Nadja ♥

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer