Konstigt ljud...?
Hej! Jo, jag undrar lite…
När jag och min kanin gosar så kan hon ibland ge ifrån sig ett konstigt ljud. Det är kort och låter som att hon stönar. Vad betyder det? Har hon ont? För hon verkar inte tycka illa om att sitta i mitt knä och gosa annars. Ngn som vet?
MVH // Leteya
det betyder att hon gillar det :)
/Christel & kaninerna! 
Hon hackar troligtvis tänder, och det är ett tecken på att hon mår bra, känner sig trygg och hon njuter i fulla drag av att bli klappad. 
mina kaniner låter så när de lockar på någon annan kanin för kärlekens skull? Men visst, hon kanske gillar det… Ingen fara ;)
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Vilken lättnad! Jag trodde hon kanske inte tyckte om det elr ngt liknande. Tack för snabbt svar! :)
varsågod :)
/Christel & kaninerna! 
Hoppar in och undrar vidare om ännu ett ljud som vår kanin har för sig när han skuttar runt benen sim en tok. Runt,runt, runt. För er som ridit så påminner det om vissa hästar när de framförallt travar tror jag. Nån blandning mellan ett grymtande och ett skvalpande knorrande ljud. Någon som känner igen det??? Det händer inte bara ibland, utan varje gång.
#6 han uppvaktar dig ^^ parningsuppvaktning hehe
Bambi låter så när jag säger gubbeen och pussar honom
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#7 Hör även ljudet till? Visste att skuttandet kunde vara något sånt men hör det alltså ett parningsljud till oxå? Han måste verkligen vilja ha mig… ;) Eller ville, tills lilla Lucia kom till oss. Nu har han mest ögon för henne… *suck* :P
#9 hehe ja, dom kan brumma och grymta och ha sig. Ganska roliga uppvisningar dom lyckas med ibland x)
Men min kanin hackar inte tänder, jag vet hur det låter för det brukade hon göra. Ibland tror jag att det låter som att hon kvävs… Kan det vara så?