Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 862 ggr
Fridaaaa
0

Bur plus hage

Om man har en utebur som inte är laglig till kanin, alltså som är t.ex 100x50x40 t.ex och man bygger en stor Hage till, får man använda buren då? Alltså räknas hagen som bur då om den kan skutta ut i hagen när den vill och in i buren igen när den vill?

Satt och funderade lite på det.
För måste ju bli samma sak som en som har en liten innebur till sin innekanin men att kaninen kan gå fritt och bara skutta in där när den vill?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

slarvigt
0

Om det alltid är öppet till hagen så måste ju den räknas som en del av buren, det kan jag inte tänka mig någonting annat!

Frida-221
0

Efter som du har en inne kanin så kan man ju så klart ha det så tycker jag! För då har den ju typ bara buren lite som skydd och om den vill gömma sig eller så. Så det går säkert bra. :)

Jonaflax
0

Är det fri tillgång till hagen så räknas väl helheten som bur. Den mindre buren blir ju hus och skydd från fukt och markkyla. Jag har stora hagar med små gömslen och hus. Fast vintertid bor de i uthus i stora burar.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Fridaaaa
0

#2 Skrev inte att jag har innekanin. Du har missuppfattat hela inlägget.

#3  Ja den borde väl göra det? :)

Stjärnfallets
1

Ja, du får tillgodoräkna dig hela ytan då.

Mvh Cindy

Stjärnfallets Kaniner

stjarnfallets.webbly.com

Fridaaaa
0

#5 Okej:) 

Bra att veta då jag har 1 utebur som jag har till marsvinen på sommaren, laglig på längd och bredd men ej höjd men då kan jag ju ha den i en stor Hage öppen dygnet runt då till kanin på vintern om jag vill :P

Stjärnfallets
0

Japp =)

Till nästa vår kommer mina frassar att bo på en yta som är bredd 1,15, djup 1,10 och höjd 80 med en Hage runt om så att de kan gå ut och in som de vill året runt =)

Mvh Cindy

Stjärnfallets Kaniner

stjarnfallets.webbly.com

Frida-221
0

Jaha oj då läste lite för fort kanske?Förvånad

Fridaaaa
1

#7 Ok nice :)

#8 Skriv vem det är du talar till?