Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 672 ggr
petitchoux
0

Torrfoder

Hej!

Jag undrar om ni kaninkunniga människor skulle kunna ge mig ett tips? på vilket kraftfoder man bör ge till en lejonhuvad hane? Det gäller min syster som har kanin och de ger skräpfoder till honom. Jag själv har marsvin och har koll på vad de bör få för kraftfoder, men kaniner känner jag mig osäker på. Jag vill gärna att han ska få något bra foder istället för det han får.

Tack på förhand!

NelliZ
1

Jag använder mig av djur&natur kanin och marsvins pellets, den blå säcken. Tycker det funkar bra på min kanin, hon håller hullet och har blank päls. Om man ska vara petig är det lite för mycket fett och förlite fibrer i den dock.  Igentligen är det väldigt få kaninpelletsar som inehåller så mycket näring kaninen igentligen ska ha. Och det är svårt att hitta den perfekta pelletsen. Men somsagt, den jag använder mig av funkar bra tycker jag!

Några här på forumet har jag hört rekomendera oxbow, men har ingen aning vart man kan köpa den…

Och skippa gnagarblanding helt. De som man kan köpa på djuräffär, är jätte onyttigt för kaninen.

Hoppas det var till någon nytta. :)

//Julia

Fridaaaa
1

Jag har djur&naturs kanin&marsvin. Det fungerar toppen på mina.
Viktigast är bra hö, pellets är bara komplittering :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Suskiv
0

De absolut bästa på den svenska marknaden är Versele-laga och Oxbow. Vet att kaninägare gärna ger Oxbow.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

petitchoux
0

Okej, var får man tag på Djur&naturs mat?

Tack för era tips?!

Fridaaaa
0

#4 Om du går in på svenska foders hemsida, och klickar på "återförsäljare" så ser du vilka som säljer det :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

petitchoux
0

Tack! :)