Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 5356 ggr
Suskiv
0

inbyggd höhäck?

Ni som har inbyggda höhäckar i era burar, har ni lust att visa bild och gärna beskrivning på hur de är byggda.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[RC1393]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är ju en "typ" inbyggt hönät, det sitter fastskruvat i väggen och tar alltså inte 5sek att plocka lös :P

Har inte tak på min då det är till en jätte som inte rymms i nätet (bilder ljuger lite :P) men ska en dvärg flytta in i hans bur så sätts ett tak på såklart, för säkerhets skull :)

PandaFish
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tagit kompostgaller och vikt på mitten och satt ihop mellan burarna så två kaniner liksom delar på en höhäck :) Skit smididgt och det får plats massa hö! Har nog ingen bättre bild än så här tyvärr…

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Suskiv
0

Superfin.

PandaFish
0

Tack :D (Om det var min du menade)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Suskiv
0

Var faktiskt 1:an (din bild hade inte kommit än), men din är också superfin. Och vilken smart idé.

Jag sitter och finular lite på hur jag vill gra extraburarna till alla kaninungar vi riskerar att bli sittandes med och känern att jag vill ha enkel och smidig hölösning.

[RC1393]
0

#3 Tack :) Den är ganska enkel att bygga och man kan ju variera sig ganska mycket. Som sagt, man kan ha lock på den med ett par gångjärn och en plywood, eller sätta stänger istället för galler till exempel :)