Bröt ryggraden...
Måste bara berätta… och höra om någon varit med om nått liknande!
Hade min lejonhuvade hona ute i en stor bur för första gången igår. (i skuggan såklart, me vatten o allt sånt). Hon var jätte glad! Hon studsade runt och avfyrade glädeskutt på löpande band.
Runt kl22 var hon fortfande ute, då kommer grannen o ringer på dörren och säger att min kanin kanske e död! ? Hon hade hört och sett 2st katter utanför buren, som väsnats som satan. Kanin låg ner på sidan, men hon levde, flämtade - så hemskt!
Eftersom det är nät runt hela buren hade dom inte kommit åt henne, men hon kunde inte röra bakbenen. Halva kaninen var förlamad! Jag ringde veterinären och hon sa att troligen har hon studsat upp fel och brytit ryggraden…. inget annat att göra än att avliva….
Och veterinären sa att det händer ibland…. ???? que? När jag var yngre hade jag kanin uppfödning, och under sommaren bodde de i stort sett ute dyngnet runt, har aldrig varit med om, eller hört talas om liknande!
Hon blev inte ens ett år. En kär familjemedlem som både jag, min sambo och mina 2 små grabbar (3 o 5år) hade fästs sig vid. Hon var jätte snäll! Lite feg, men det hade börjat släppa. Hon älskade att bli borstad (då d va mer hår än kanin på kaninen), kunde ligga i knät i flera timmar.
Så hemskt….

Vad tråkigt
…. Har aldrig hört talas om att dem kan bryta ryggraden, men däremot bröt en av mina kaniner bakbenet då den troligen fastnat i bottengallret. Det enda som fanns att göra var att avliva…
Kramar till dig///Carro

ush vad hemskt, ingen aning om att detta kunde hända, beklagar sorgen :'(
Vad jag hört så har kaniner väldigt skört skelett, så det är inte alltför ovanligt att de kan bryta ryggen.
Stackars dig. Jobbigt att förlora en "familjemedlem". Tröstkramar <3

Stakars dig! Min tio åriga kanin dog för ungifär 2 veckor sen. Det är så tråkigt att man förlolar en man äalskar jätte mycket:(:'( Tröstkramar från mig<3<3
Usch vad tråkigt :'( *tröstkramar*
- Mvh Emma

Stackars dig!! *stor tröstkram!!

Nej vad hemskt!! Beklagar verkligen sorgen :(

*tröstkramar*

Gud så hemskt! *tröstkram^*
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Min gamla kanin bröt också ryggraden/nacken, fick avliva honom också. :( Han blev 3 månader.. :(
Beklagar Annica :(
Min kaninhona som jag hade för ett par år sen bröt också ryggraden "/ men inte på det där sättet. stackare :(
Tråkigt…
hemskt att hon fick lida också..*tröstkramar* <3
Usch, vad tråkigt :(
vad gulliga ni är allihopa!
vi va hos samma uppfödare igår och tingade en av "Alice" brorsor. Hoppas han kommer vara lika fin och snäll som Alice var.
Tack för alla svar!!!
Har aldrig hört nåt liknande… SKICKAR EN STOR TRÖSTKRAM!
“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey
Instagram:
https://instagram.com/ninis74
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Fy så hemskt! *kramar*

Jag har faktiskt hört om flera kaniner som brutit ryggen men då pga hala underlag i burar och golv.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Beklagar förlusten.
Jag vet inte hur det är med resten av ett kaninskelett men deras ryggar är i alla fall väldigt sköra.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Så hemskt kramar!
:( gud vad trist :( Beklagar sorgen.
nä va hemskt :( tröstkram
Stackarn <3 :*(
nej usch så hemskt =( beklagar sorgen verkligen..
spruta vatten på katterna om du ser dem nå mer på trädgårn. fast du vet kanske inte vilka katter det var iofs.
usch så tråkigt =(
Tråkigt:/ Är inte alls kul när något sånt där plötsligt händer :(
Min kompis var med om en liknande grej för några år sen faktiskt.. hon låg i sängen med sin kanin, kaninen ville då hoppa ner från sängen, tog ett skutt, o damp ner o bröt ryggraden (antar att det var den, kan det varit nacken?). Jättehemskt, tror ni hon blev chockad eller ? :S :/