(K) Dvärgvädur
Söker efter en maffig och kompakt Dvärgvädur.
det är viktigt att huvudet är "intryckt" då jag vill ha ännu bättre huvud på mina dvärgvädur rex/satiner.
Gärna:
*avelsklar
* hona (helst)
* ska gärna gå att para med någon utav dessa färger madagaskar, svart, vit blåögd eller japan
behöver ej finnas i närheten, jag finns i NV Skåne
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
#1 hon var fin men tyvärr så vill jag ha ännu mer intryckt huvud, de ska nästan ha ett platt huvud :)
Har några olika till salu kan dock inte ladda in bilder har du mail
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
Letar fortfarande efter en Dvärgvädur med detta
huvudet http://kaninmagazinet.blogg.se/images/2011/zorro_181488382.png
Går bra att pma mig, skriva här eller mejla mig, men lägg/skicka gärna ut bilder :)
Har en stor madagaskar hane
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
TS du behöver inte så platt huvud för att få fin form på "fårskallarna" ;)
Jag har en hane som är jättefin, han lämnade bra huvuden med min snipiga hona. Så började jag mitt projekt mot "fårskallarna" :)
By the way, han är till salu =)
#6 kan du lägga ut en bild?
#7 haha jag har inga fårskallar men jag tycker att ett så platt huvud är mer rastypiskt för dvärgväduren också ska jag försöka få fram dalmatin på dvärgväduren och då vill jag ha en som har riktigt bra huvud också vill jag förbättra mina ännu mer så jag kan ställa några ;)
#8 Ska fixa snart!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Såg att du vill få fram dalmatiner på dvv, jag har en dvvrex grabb svart dalmatiner som ev. ska få flytta. Beror på om jag kan skiljas från honom.
Han är ställd på 89,5 p och född den 23/7-11. Finns wiener bakom honom. En väldigt glad, positiv, pigg liten kille. Jag tycker han har riktigt bra päls (för att vara dvvrex) och bra öron, helt okej kropp och huvud. :)
Vet dock inte säkert om jag ska sälja honom än.
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#10, har just nu redan hanar så det räcker :P
ska inte bygga nya burar på ett tag annars hade han varit intressant.
Jag skulle kolla bland renrasuppfödare :) . De som föder upp för utställning. Då får du nog med störst chans "en kompakt dvärgvädur med platt huvud" :) .
#12 tyvärr, vill ha lite äldre än 8 veckor så att man kan se mer hur huvudet blir. annars är hon jätte fin :)
#13 jag har mejlat dom ;) men de har inte så mkt just nu har fått några bilder men då tycker jag att dom är spetsiga ^^
På Gullvikens kaniner (www.gullvikenskaniner.se) har dom fina dvärgvädurar om jag minns rätt. :/
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson