Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2247 ggr
natha-mjau
0

Hobbylack?

Kan man använda hobbylack från panduro till att måla kaninhus med? Alltså ett hus som jag har i inneburen :)

Eller har ni någonting annat billigt förslag? Som är lätt att få tag på. Vill ha grönt eller något.

NelliZ
0

Om du mear de den färgen i de små burkarna skulle jag inte rekomendera den. :/ Torkade efter ca. 2 veckor, endast använd en gång.

Är bättre att köpa riktig målarfärg på byggvarohus, är dyrare men mer värt.

//Julia

Fridaaaa
0

#1 Jag har målat hus med sedan färg. Mitt har torkat snabbt, inte alls lång tid.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NelliZ
0

#2 Menar inte så ;)
Färgen i burken torkades så de bara var en tjock degklump som inte gick att måla med.

//Julia

[_hsleiufhbtv]
0

Ja den fungerar bra :)

NelliZ
0

Kan utveckla mig lite. :)

Själva målningen och så funkar bra, det blir kanonfint. Men det var lite kvar i burken och när jag skulle använda färgen som var kvar, ca 2 veckor hade den torkat helt. Vet inte om det blivit så för någon mer?

//Julia

natha-mjau
0

Kommer antagligen ta slut på hela burken :) Vad bra då tror jag att jag köper det imorgon.. Men det är ju vattenbaserat, går det bort om jag skulle tvätta huset? Typ skölja av det med vatten.

[_hsleiufhbtv]
0

#6 Just hobbylack är ju en lackfärg, så den tåler att bli skrubbad på också :)

natha-mjau
0
Fridaaaa
0

#5 förmodligen något fel på den burken då? Här har det hållt jättelänge i burkarna:-P

NelliZ
0

#9 Ja, antagligen! Vi få ta med dem till Panduro och berätta.

//Julia

natha-mjau
0

får hoppas att det håller! köper nog två burkar

Fridaaaa
0

#10 Ja får ni göra. Mamma målar nämligen en hel del och hennes färger håller sig bra mer än 2 veckor :) Det är med sån hobbyfärg.

natha-mjau
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det gick åt 2 burkar av den turkosa färgen och sen hade mamma lite grått kvar hemma :)

NelliZ
0

Vad fint det blev! :)

//Julia