Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 451 ggr
Flippa
0

Herregud!

Idag då tog jag ut Filippa i hennes Hage. Hon sprang och hoppade runt runt runt. Sen så stälde hon sig och hållde i gallret. Sen hoppade hon upp på gallret och  skulle försöka klättra :O. Så ajg bärde ner henne så fort jag kunnde. Det var såå konstigt :S Hon bara hoppade upp och hängde där. Fast det var inte länge. Har din kanin gjort så? Gör don så? Får don inte ont i klorna?

Flippa
0

Putt

[Eichan]
0

oj mysko… förut bodde sea och sky i en stor kompostgaller Hage i våran stuga… varje gång när vi kom till stugan så satt dom nöjt utanför hagen

Flippa
0

#2 Hehe. det lät lite roligt xD Jag har också kompost galler.

[Eichan]
0

okej… jag har hörtalas om kaniner som biti sig igenom det…

Flippa
0

Jaa,,

Theresze
0

Hon kanske vill klättre över?:)

Flippa
0

#6 Jaa, hon älskar att vara i sin bur.  Hagen står imot buren. Och buren dörr var öppen xD. Jag blev skit rädd att hon fick ont i tassarna..

Keligast
0

min förra kanin kajsa lyckades alltid rymma så till sist fick hon ha koppel i "lilla hagen" så kommer hon inte så långt när hon väl har hoppat över eller rättare sagt klättrat över XD

imellanåt hoppar hon från buren (burdörren) och hoppar över nätet..svårt att flörklara men hon var smart´

Flippa
0

Okej :)

skanorskaniner
0

Dumle klättrar inte. Han hoppar direkt över och därför måste jag ha nät över mina rast hagar. Så han inte ska kunan smita

Flippa
0

#10 Okej ;)

SagaoAlfred
0

Alfred smet från våran Hage två gånger förra året.. Första gången var jag inte hemma utan det var bara mamma som var det å så hittade hon honom helt plötsligt mitt på gården, men hon hade inte sett honom hoppa över.. men ja, vi fick in honom igen å sådär..
Dagen efter så hedde jag in honom i buren för att se ifall han skulle hoppa ut igen eller vad han gjorde..
HAN KLÄTTRADE. jag har aldrig sett en kanin göra det förut.
Så vi byggde på plankor så att han inte kunde göra det, å han har inte gjort om det.
I kompostgallerburen har han inte ens försökt. Fast det är ju större hål där å så..

Frida
0

Det första Anki gjorde när hon va åtta veckor gammal och fick vara ute och hälsa på Althalus, som satt i sin bur, var att slänga sig mot gallret på hans bur och försöka klättra upp.
Igår gjorde hon likadant men i sin egna bur. Hon hoppade rakt upp i ena hörnet på gallret och så hängde hon där ett tag innan hon tröttnade. Såg inte lite dumt ut.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

myriis
0

Sådär gör mina kaniner hela tiden.. ;p Är det onormalt? xD
Det är bara att sätta något tak över hagen.

Flippa
0

14, Vet inte :S

bollen_bella
0

Om ens kanin hoppar lr klättrar kan man sätta fast ganska smalt kompostgaller om man inte orkar hålla på med ett stort och klomtigt (det finns gallar som är ca 30 cm brett) och fäst det just på kanterna på kompostgallrena.

[fannyputte]
0

min kanin gjorde så när han var yngre.

Flippa
0

#17 Jaa, miun är ju 5månader

Nathalieee
0

Jag hade en kull ungar  förra sommaren , dom va extremt klätriga , dom klättrade över en hel komposthage :O  Allihopa !

Flippa
0

#19 Vilka bus ungar ;)

Tiggros
0

Askur klättrar när man är i närheten då han vill ha sällskap medans Yankie kryper under för att äta grönare gräs. Nu har vi både nät och tältpinnar nedstuckna i marken ^^

Lotta_A
0

Låter lite konstigt det där. Du kanske ska prova att ha ett gallertak över buren?

Molle rymmer aldrig. Han är typ för lat och korkad för det :P Han trivs bra i sin Hage.

Flippa
0

Jaa,

Max-Lisa-Kim
0

Kaninen har tur om hon inte lyckas böja några klor. Annars var det nog inte så farligt. ^^

Flippa
0

Oekj :)