OT - lekar för mindre barn
I sommar så ska jag tillsammans med två andra tjejer vara ledare på landslagets fotbollsskola. Vi kommer att ta hand om tjejer mellan 6-8 år och vi har fått höra att "så små enkelt tröttnar på fotboll så lek med dom mycket också" men grejen är den att jag kommer inte ihåg några lekar alls sen jag var liten. Därför undrar jag nu om det finns någon här som kan en massa lekar osv som den kan dela med sig av? Det skulle underlätta så mycket för oss :D om dessa lekar innehåller boll så gör det absolut inget eftersom det ändå är fotbollsskola. Finns det dessutom någon fotbollsperson som kan lätta teknikövningar eller andra fotbollsrelaterade saker så tackar jag absolut inte nej till tips?.
Tja.. en lätt övning kan ju vara något så simpelt som att ni delar upp gruppen i två grupper och sen ställer dom sig på led mitt emot varandra. Den första i ena ledet passar den första i andra ledet och ställer isg sist i det andra ledet. (Leden ska stå mittemot varandra) :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Jag kommer inte på någon sportig lek, men däremot en lek som man tränar laganda och samarbete i ;) Det krävs dock att man har tillgång till penna och papper.
Man sitter i två led, med ryggen mot personen bakom sig. Den som är längst bak får ett ord eller en mening, t.ex "en glad sol", så ska den rita detta på ryggen på personen framför. Så ritar man på varandras ryggar tills man når den personen längst fram i ledet, som sitter med penna och papper. Den personen ska rita ner det den tror att de andra har ritat. Det laget som är närmast den ursprungliga meningen vinner :) Om man vill kan man visa upp en bild istället för att säga ett ord/mening.
Man kan även köra detta som en visklek och personen i början av ledet ritar ner vad den har hört.
tack för svar! tar tacksamt emot fler övningar :)
Olika varianter av kull som kramkull och tunnelkull brukar uppskattas.
"Under hökens vingar kom" fungerar om inte alla ha samma träningskläder, är ju trist om alla har samma färg på kläderna.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#4 tack för tips?! :) jo tyvärr får ju alla "landslagsplagg" som jag fattat det :P