Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1221 ggr
Agnes_99
0

Biter/nafsar

Hej min kanin (Lowe) biter eller nafsar lite i kläder osv och ibland nafsar han mig också jag har bara haft honom i 5 dagar (8/9 veckor gammal) och när han håller på och nafsar lyfter jag bort honom men han bara forsätter och jag har provat med ätbara saker han kan gnaga på ( inte morötter eller annat känsligt nu i början) men han fortsätter bara nafsa i kläder och ibland på mig finns det något jag ska tänka på eller bara låta det vara så försvinner det? Foten i munnen

Henni-Chan
0

Är det lätta nafsningar och ibland puttar? De är ofta små sociala inviter där kaninen vill ha uppmärksamhet och närhet.

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

mandyosv
0

Så gör min mest sociala älsklingskanin, hela tiden nästan när man bär henne.. Hon är så glad när man kommer och vill ha godis och kela, men hon kan ändå bita lite i tröjan när man tar upp henne =) dock ej av elakhet

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Agnes_99
0

Det är lätta ''bitningar'' alltså typ nafsningar men inte puttningar Flört

Agnes_99
0

#2 nej det känns inte som det är av elakhet men ibland verkar det som om att han tror att jag är en tröja och nafsar lite på mig.

Jag bara undrar om det kommer gå över eller om jag ska göra något speciellt?

Och tack för era svar Henni-Chan och mandyosv Skrattande

Agnes_99
0

Han har inte nafsat alls idag Glad

Friggeshoppkaniner
0

Du kanske luktar konstigt eller så kanske det är lite hormontrots, hur gammal är han? :)

Fridaaaa
0

#6 Står i texten ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Friggeshoppkaniner
0

# 7 Oj missade läste bara att hon haft honom i fem dagar Skäms