Ge upp hoppet?
Hej, pratade med mina föräldrar igår och frågade om jag kunde få eb kanin, Dom sa
"Nej, Jag vill verkligen inte ha en kanin"
Jag: Men jag kan ta hand om den själv
Dem: Men du kommer tröttna, NEJ!
*Suck* Ska jag sluta försöka eller vad ska jag göra? :(
Kan du inte fråga om du skulle kunna få ha en kanin på foder ett tag? :)
Alltså att du 'lånar' en kanin av någon.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#1 Frågade Pappa men han sa bara, Nej då blir väl kaninen kvar här. Men jag ska vara kanin vakt åt min kompis, Kanske men tror det går, Men ska fråga igen!
Ta reda på ALLT om kaniner. Det gjorde jag när jag var typ 7 och sen fick jag en när jag var 8-9 år=)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
#3 Okej!
jag säger som #1 det finns fullt med kaniner och kaniners matte/husse som kan behöva ha ett extrahem då och då. eller typ "hyr" en kanin av en uppfödare? Då kan du alltid lämna tillbaka den, eller så behåller du den och hyran blir betalningen. Finns många som har sådana arrangemang.
Det är också vanligt att folk tröttnar eller får andra intressen, speciellt när man är ung/liten. Och den det blir mest synd om då är inte föräldrarna, utan kaninen. Så börja försök hitta sätt att testa och läsa massa och ev. besöka någon med mkt kaniner och se om du får hjälpa till lite?
#5 Tack!
Tänk positivt bara. Allt går - bara man vill.
Jag gnällde om djur hela min uppväxt utan resultat. När jag var 15 fick jag tillslut skaffa min första kanin och har nu hållt på i 10 år. Skam den som ger sig. =)
Skriv en låång text om hur mycket en kanin skulle betyda för dig :P sätt sedan upp den någonstans där de kan läsa den, är du det enda barnet kan du skriva hur du känner dig lite ensam och att en kanin skulle fylla igen hålet? :P bara tips? för det funkade för mig xD
#9 haha..
powerpointpresentation
?
Jag tjatade konstant i ett och ett halft år, och mina föräldrar var tveksamma. Men, min dröm gick i uppfyllelse och idag är jag världens lyckligaste.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
När min systers hamster dog efter typ ett år så köpte hon ett marsvin (förra året) och jag har tjatat om varför hon fick köpa ett marsvin men inte jag en kanin..
Och sen har jag gnällt över att mamma hade en kanin när hon var liten och varför skulle inte jag då få en ?
Så jag har gnällt på pappa och han sa att han brydde inte sig ett dugg av var jag lägger mina pengar på..
Så om 5 veckor får jag min älskade Sture !

Och om 5 veckor har vi 1 kanin, 1 hund, 1 katt och 1 marsvin ^^)
tog totalt 2,5 år innan jag fick
Men jag tycker faktiskt att du ska sitta ner och prata med dom och
att det kanske hade varit bra och testat ha en kanin på foder ett litet tag? För att du kan bevisa att du kan ta hand om en?:)
Man brukar kunna köpa kaninen efter man haft den på foder :)
Testa sommarlovskanin!
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
sluta inte! :)
Tack alla!
Du får helt enkelt acceptera ett nej. Att tjata och påminna ofta, blir nog bara värre skulle jag tro.
#12 Hoppas hon har en kompis till marsvinet, alltså ett annat marsvin. Lag på det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#16. Vi har det fixat med henne så , orkar inte dra allt här . Men ja, hon har en kompis.
Ger man upp så vill man värkligen inte ha en kanin :P
Ge inte upp!
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#18 Det handlar inte om det om man ger upp.
Bor man hemma så får man helt enkelt acceptera vad ens föräldrar säger eftersom dem har huvudansvaret för djuret.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Skullle mina barn börja tjata så skulle det bli nej av uppfostringsskäl. Kommer aldrig lära mina barn att man ska tjata sig till saker.
Om de kan komma med vettiga argument, sköter skolan exemplariskt och sköter de djur som redan finns här så kan nya djur bli aktuellt.
Hur gammal är du? För ju yngre du är desto mer ansvar måste föräldrarna ta och är du äldre 15+ så behövs en plan på hur du ska göra med kaninen den dag du ska flytta hemifrån.
Risken för att du tröttnar är en verklig risk. Visst det kan hända att du inte gör det, men oftast så sblir kompisar, pojkvänner och skola viktigare och kaninen riskerar att fara illa.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
säg er som #16 att tjata blir nog bara möjligen värre. lugna dig ett tag och låt dem fundera i lugn och ro. då kanske dom inser att du fixar det=)
Tack :))
Du borde inte tjata på dem, även om du hemskt gärna vill. :)
Men sätt dig och ta ett RIKTIGT snack med dem, så gjorde jag, ;)
Säg att du inte kommer tröttna och att du lovar att ta hand om kaninen, och varför du vill ha en, och varför DE inte vill ha en. :)
Lycka till! :)
/Christel & kaninerna! 
Du borde inte tjata på dem, även om du hemskt gärna vill. :)
Men sätt dig och ta ett RIKTIGT snack med dem, så gjorde jag, ;)
Säg att du inte kommer tröttna och att du lovar att ta hand om kaninen, och varför du vill ha en, och varför DE inte vill ha en. :)
Lycka till! :)
/Christel & kaninerna! 
#23 Okej! ;)