(X) Hur-Avliva?
När en vetrinär avlivar, Hur gör den då?
Föressten, vet ni vilka priser de brukar ta för avlivning i Kristiansdtads-området?
(Visste inte vilken grupp jag skulle ta, men tog denna eftersom det är ett ganska känsligt ämne)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
De flesta veterinärer söver antingen först och sen ger en spruta med medlet som för att djuret dör. Vad jag tror är att de flesta använder sig av ett medel som gör att djuret får en hjärtattack och dör. (vet att man förut använde det men de kan ju ha ändrats)
Eftersom kaninen redan är sövd känner den ju inget men processen verkar kunna ta tid ibland vad man hört vissa säga…
Okej, för jag har 2 kaniner som är extremt rädda av sig och stessar upp sig så de själva nästan får hjärtattack (ser det ut som) när en människa kommer nära. Har försökt jobba med dom i 1,5-2år och jag känner nu att det nästan inte är någon idé.
Så, det är typ som när dom avlivar hundar?
/ Cornelia Andersson,
Ja, det är samma process skulle jag tro. Har aldrig avlivat en hund men tror de gör samma sak på alla husdjur.
när jag avlivade min kanin så fick hon bara en spruta i magen.
kostade 150 kr. och 320 inkl krimering.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
spruta i magen!? usch
/ Cornelia Andersson,
Det basta egentligen ar la att be en jagare ta bort kaninerna. Det skulle jag gjort, da dor djuret pa direkten och hinner inte kanna nagot.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
När min Ida avlivades fick hon en överdos av sömnmedel tror jag de var insprutad i ryggen. Och tog inte lång tid innan hon somnade in, men de var för att hon var så pass svag med..
Men tror de gick på 300-400:-, var på helsingbors regions djursjukhus.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag skulle personligen inte avliva en kanin hos veterinär annat än i absolut nödfall, har hört så många skräckhistorier om att det tagit evigheter och många sprutor innan kaninen gett upp.
Var själv med vid en avlivning av hund som inte gick riktigt som den skulle, detta var tom i hundens trygga hemmiljö. Den hunden fick 2 sprutor mer än det var tänkt, och det kändes verkligen som en evighet innan hon dog…