Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1198 ggr
0___0
0

Vad behöver man köpa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vad behöver man köpa om man ska köpa en kanin för första gången, Jag har skrivit en lista men vill kolla satt jag inte glömt något, Hur mycket kostar allt ungefär tillsammans, Bur behöver jag inte för jag ska ha den i min lekstuga, Om jag nu får någon *suck*..

Fridaaaa
0

Sitthylla/hus
Matskål
Vattenskål/flaska
Burunderlag

Ev pellets
Sele om du ska ut med den i koppel & sele när den blir äldre
Transportbur
Ev tunnel eller annat roligt att ha i buren/lekstugan
Hage
Kloklippare
Ev borste

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

0___0
0

#1 Tack, Men vad är burunderlag? :)

Kan man ta en vanlig nagel sax eller måste man ha speciell, Borste måste man ha en speciell eller kan man ha samm som på hunden/Katterna?

[TeamGolden]
0

#2 det är en speciell nagel-tång som ä utformad till klor, de finns i djuraffären. borstar finns också i din djuraffär :)

Fridaaaa
0

#2 Det som är botten på buren, t.ex spån.

Nej man kan inte ha det. Man använder kloklippare som är till för små djur :)
Ja det går bra. Men kam behöver du bara ha om du har långhårig kanin, därför skrev jag "ev" framför (eventuellt)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

0___0
0

Tack! :)

[Tilde]
0

Detta är vad jag köpte:

• Bur (men de behöver du ju inte)
  • Burunderlag = halm
  • Toalett + underlag = Ekologisk "kattsand" http://www.zooplus.se/shop/60330/60523/60534/60535/250686
  • Vattenflaska
  • Matskål
  • Ängshö
  • Höhållare att sätta på väggen (behövs inte dock)
  • Pellets (med hög fiberhalt)
  • Borste (om du har en långhårig ras)
  • Klosax
  • Leksaksbollar
  • Som sitthylla har vi en låda som de kan både sitta på och krypa in i.
  • Transportbur
  • Sele

Vi har kaninerna på balkongen, så de får springa fritt där. Annars kan du behöva en Hage för dem att springa i.

#2 Den ska nog helst vara en speciell klosax då jag inte tror att våra nagelsaxar är starka nog. Och en egen borsta ska de också ha så de inte luktar av andra djur (antar att du menade borstrarna ni använder till era katter och hundar?).

0___0
0

Okej tack alla! :)

Sing!
0

Jag ska också skaffa kanin precis som du (ifall du får) och jag undrade också sånt här och jag fick bra tips? också i mitt forum som jag skrev, du kan ju läsa igenom det om du vill :) Länk: http://kanin.ifokus.se/discussions/4fce608f88f4724d6d00550d-skaffa-kanin-for-forsta-gangen