Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 683 ggr
myriis
0

Omg.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Guud vad trött jag blir på Candy. Iofs har hon blivit den socialaste och mattekäraste kaninen nu, vilket är kul.. :) Men iallafall.
Till saken då. Hon tar sig ut från kompostgaller! Genom dem små hålen, ni vet. Fyrkanterna. Hon är säkert 5ggr så stor som dem! Jag fattar inte hur hon lyckas! Och jag är säker på att det är så hon gör, jag ser henne när hon gör det! Gud alltså!
Bifogar en bild så får ni se hur stor hon är.

Matilda_91
0

Jag börjar tro att Albin också kan ta sig igenom kompostgaller. Varje dag den här veckan har han smitit ur sin bur ungefär 3 gånger om dagen. Och varje gång jag upptäcker att han skuttar utanför buren istället för innuti försöker jag hitta stället där han kryper ut. Nu har jag täppt för varje tänkbart hål där han skulle kunna smita, men han smiter ändå. Jag blir så matt!

Stravaganza
0

Oj, vilka rymningsbesatta kaniner..

Elina.
0

Har ni inte tak på kompostgallerhagarna så är det ju jättelätt för kaninerna att hoppa ut.

Matilda_91
0

Nej, Albin hoppar inte över gallrerna. Då skulle han göra det när han är i stora utehagen också.

Prizma_o_Kristall
0

#3 Det är klart, men om man SER när ens kanin klämmer sig igenom gallret, då spelar det ingen roll om man har tak eller ej? ;)

twinnie
0

Det är ofta kaniner som tycker det är obehagligt att vara instängda som rymmer. Försök få era kaniner att förknippa rastburen med någonting bra! Godis, pinnar, gos eller något annat de gillar riktigt mycket :)

myriis
0

#3: Jorå, tak har jag :P Alla mina kaniner hoppar över så alla hagar har tak.

myriis
0

#6: Anledningen till att Candy rymmer är antinge att hon ser mig på andra sidan och jag inte går och klappar henne, då måste hon ju komma ut och få lite uppmärksamhet xD Eller så ser hon jättemycket gräs, för då stirrar hon på det hela tiden medans hon tar sig ut.

twinnie
0

#8 Okej, men det är ju bara roligt xD Haha, Moses står på bakbenen och kikar efter mig. Men tror inte han vågar rymma ;)

KajsaM
0

Min lill Hampus skulle ta sig ut huur lätt som helst ^^ Sjävklart tkr kaninerna att ha hela gården än bara en liten bur på gården ;)

myriis
0

#9: Jo, kul är det. Men sen springer hon iväg och ska leka :P Då vill hon att man ska jaga henne. Fast om man tittar strängt på henne ett tag brukar hon självmant gå in i rasthagen igen, haha xD Sen är hundarna alltid lösa på tomten, och vill inte riskera att dem skadar henne.

bollen_bella
0

Mina kaniner rymmer ibland, varken genom att gräva lr hoppa. Dom ställer sig lixom och biter och rycker upp kompostgallrena så det blir en springa och kryper under, det e svårt att förklara…

Jag tror att det är så hon kommer ut, det lämnar inga märken efter sig för det mesta, men kolla runt gallret så det inte är en liten "upphöjning" ngnstans….

Milly_94
0

Min kanin Milly rymmer om hon blir uttråkad

Lotta_A
0

hjälp. förstår inte hur hon tar sig igenom? Hom är ju stor ju. Okej, hon ser rätt avlång och smal ut i ansiktet men jag fattar ändå inte hur hon pressar sig igenom :P

myriis
0

#14: Det är jättekonstigt. Man ser när hon tar sig igenom och hon gör sig ´RIKTIGT smal och pressar ut framkroppen. Sen tror man att bakbenen inte ska komma ut eftersom hon "lagt all vikt där" men då ålar hon igenom. Jobbiga kanin xD

Matilda_91
0

#6: Det finns absolut inte bara en anledning till varför en kanin rymmer. Jag tror verkligen inte att Albin är uttråkad i sin Hage som är ca 3x3 meter och full med grenar, stenar, saker att hoppa upp på m.m m.m

Albin rymmer för att hälsa på hos Gimzan!

Men nu har jag hittat var han tar sig ut! På ett ställe lutar sig kompostgallret mot ett staket bakom. Det gör att lille finurliga Albin klättrar upp på gallret och sedan vidare på staketet innan han skuttar ner på andra sidan. Jag upptäckte hur han gjorde bara för att det satt lite vit päls högst upp på gallret. Buskanin!

Reva
0

Det är väl klart att man rymmer om man har chansen xD Det behöver ju inte betyda att man springer iväg! Men en upptäcksfärd skulle jag som kanin inte ha nått emot :P

KajsaM
0

Precis, Om bara Hampus hade chansen så skulle han tycka att Åh vadroligt att skutta därborta ;)

twinnie
0

#16 Nej, det har jag inte sagt heller. Jag skrev OFTA. Inte alltid.