Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 613 ggr
[_annaH]
0

Ny dvv :)

Igår åkte vi och hämta hem en viltgul dvv tjej :) Det är min bror och hans tjej som ska ha henne. Jätte söt verkligen men öronen har inte lagt sig fast hon är 9 veckor. Enligt uppfödaren så hade alla ungar i kullen lagt öronen tidigt men hennes hade ställt sig igen! Vi får se ifall  dom lägger sig ner igen :) Grymt söt är hon verkligen! Så underbart lugn, Nutella ska hon heta :)

Bild kommer sen!

Fridaaaa
0

Det är tydligen mycket så iår, vad jag har läst och hört, att dem är sena med att lägga öronen.

Härligt med en viltgul, dem är fina :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_annaH]
0

Ja de sa hon med :) Det återstår o se ifall hon lägger dom eller ej :)

Hon hade lite problem med "sotig" viltgul så vi får se om tjejen oxå får sotig päls eller ren viltgul :)

Hoggy
0

Men det viktigaste är ju att du får en mysig kanin! :) Även om det är kul om dom ser ut rätt om man vill avla/ställa ut.

[_annaH]
0

Ja det är de verkligen :) Blir öronen bättre så ska dom prova ställa ut!

Hoggy
0

Det blir dom nog, min dvärgvädur hade helikopteröron då och då tills han var mer än ett halvår och nu har dom lagt sig helt :]

[_annaH]
0

Ja det hade min med faktiskt :P Dom va jätte svajiga ett tag men nu ligger dom så fint så :)

[_annaH]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här e hon :)

Öronen har inte lagt sig ännu, det ena örat ligger ibland helt ner. Ja vi får se när dom lägger sig och om dom gör det =)