Precis invigt nya kameran - man kan inte bli annat än nöjd! ♥
Glad sommar på dig med, Tarja! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Yes! en bur såld idag=) som jag har haft till mina råttor=) en marsvins bur såld till en granne=) snart så har ja pengar att köpa saker till ninen och kissen och vovven igen=)
Riktigt trött..
Tror att jag ska fylla en skål med Majschips och titta på någon film (för ovanlighetens skull)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Har duschaaaaaaaaaaaaaaat
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Äter Pringels. Mums! :D
Alla kaniner har fått varsin jordgubbsbit, väldigt omtyckt! ^^
Ciara har fått mumsat smultron mycket omtyckt i början sen tröttna hon. ^^
//Ida
Väntar på att kladdkakan ska bli klar :3
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Hemi boar mer och mer just nu :) Snart så! På söndag är hon på dag 30..
// MT ♥
Nån hade ätit upp alla mina majschips.. Sorg x)
~ Kram Nadja ♥
MT; Vad för typ av film vill du se? :D Ganger(?) då dvs :3
-' Malin Hultman
Åh fy alltså fredag den 13onde ger mig otur för första gången om jag nu vågar skylla det på fredag xD
Men gick upp som vanligt och åt frukost och sen bara POFF en jätteryggvärk jag har aldrig haft ont så i ryggen förut och inte sån man får att huka rygg och sitta vid datorn och göra rent burar på golv utan rejäl som jag aldrig haft förut och den är inte borta trots ryggvärkstabletter från mamma, tycker inte jag borde ha ryggvärk nu är ju bara 16 liksom o_O Tänk om det är något farligt liksom. Det gjorde ont att ens lyfta min lilla ynka kaninis på 2,7kg :( Inte kul men han fick springa runt i hagen några timmar :D
gahabahasadaoer till värk.. sen nu kom jag på tänk om jag växer o___O Tveksamt dock men man kan alltid hoppas på det bästa ju :o
Och glömde träleksaken i buren inatt :D Nu är den helt terroriserad och söndrig :D Köpte den på LU och vet inte om det är värt att beställa något för ca 20 kr med frakt som kostar tripelt
//Joanna
Malin; typ komedi, skräck :) Egentligen spelar de ingen roll, bara den är bra xD
// MT ♥
Wildchild, Ghost ship, REC 1/1, Orhan, tha orphanage, Easy A, Zombieland.. ska se om jag kommer på fler xD
-' Malin Hultman
Easy A har jag sett :) Ska kolla vad dom andra är för ngt
// MT ♥
Slither, När lammen tystnar, Dark Floors, Pulse, The Grudge, The Reaping
Får du några skräckisar från mig också :D
//Joanna
Yey :D haha här ska de ses skräck!
// MT ♥
Har lillkillen ute för kvällsrastning innan jag drar mig mot sängen med en film ^^
hejhej
HAHAHAHAHAHA…..
Har inte lika ont i ryggen idag som tur är men det känns bara som att det är lite eftervärk, hoppas jag kan bära kaninen idag
Haha Akkio ligger helt random som den egyptiska katten i mitten av buren och sover xD
//Joanna
Min Caspian lär sej gärna massa saker.
Igår tränade vi att hoppa genom mina armar när jag gör ett 'O' (svårt att förklara) med armarna. :3
Spymätt efter lunchen… :/
Möttes av en jätteglad Ferdinand när jag kom in på rummet igen. Han sprang efter mig och "uppvaktade" mig och just nu så sitter han och kittlar mig under foten… Knaskanin!
Vad tur att jag inte gick ut och började städa ur Ferdinands förra bur och städade Nilla, Hildur, Betty och Felix bur.. Började just spöregna!
Nu är det bara den långa väntan på kaninen….. :D
Våra tokvovvar fick sig en ny kompis idag. De har träffat på honom tidigare men inte kunnat leka på samma sätt som idag.
Evi till höger, med nya kompisen Maximus. Lika gamla och lika tokiga/energiska. 
Har nyss varit ute med Ciara i koppel på gården med min hunds långa spårlina. Gud vad hon sprang och tyckte det var kul!!!
Efter en massa skenvarv runt buskarna och knaprandes på blommorna ligger hon nu och sover som en gris. :3
//Ida
Mamma har bakat massa kakor 8D
Springer runt och hoppar, jag får inte tag i hon som passar siri åt mig, och dom har startat på falsterbo idag. Jag vill ju veta hennes resultaaaaat!
Hon kan bli elit imorgon om hon tagit pinne idag och lyckas med det imorgon med isåfall!
OCH JAG ÄR INTE INFORMERAD!
Imorgon , då ska jag till Fanny!
Har längtat efter detta så otroligt mycket!
8 hinder ligger nu i bilen , detta ska bli så roligt! :D
Wiiie imorgon kommer två superfina vänner hit och vi ska tälta.. Nere vid kaninburen.. xD
Jaja, det är tanken som räknas :)
~ Kram Nadja ♥
Idag har min söta hund Ebba lekt med 3 st barn (Ebba gillar inte barn igentligen) och det gick hur bra som helst en stooor ros till min lilla flicka=) fick mkt godis och springande för henne
Alltså nej nu måste jag få tag i hon som passar och tävlar siri, nu har jag gått på helspänn i en evighet men får fortfarande inte tag på henne 
#37 Kan du inte fråga någon annan som var där på tävlingen hur det gick då? :S
~ Kram Nadja ♥
#38 Ingen svarar 
Ingen..? o.O
Hoppas att du får svar snart!
~ Kram Nadja ♥
#40 Nope :(
Ah jag med.. Fast lär nog inte få svar förräns imorgon, om ens då.. Hon som passar henne är så svår att få tag på >.<
;( e lessen då mitt ena minneskort fick något fel och alla mina bilder försvann och sen så frösvinner mappan poå datorn som heter djur så alla bilder på kaninerna är borts :'( 
Fått tag i hon som har siri, och numera är min lille dam..
EN PINNE FRÅN ELIT I RAK 
#43 Chans att bli Elit i morgon då eller?
~ Kram Nadja ♥
#44 Uhhm.. Ja..
#45 Ohhh..
~ Kram Nadja ♥
#46 Hon kommer ändå inte få debutera utan mig i andra änden av kopplet, och om det inte är rak elit den 1a så hinner hon inte debutera innan bebisarna.. Faaast.. hon kanske inte ens går upp (y)
#47 Såklart, skulle jag bo i sverige och få en Elitkanin att debutera så skulle jag inte låt någon annan göra det, haha x)
~ Kram Nadja ♥
#48 Haha precis, fast det är hennes uppfödare så hade ju knappast gjort skada men det är en sådan sak man vill göra själv helt enkelt :3
Hoho kaninen hade damp ryck i hagen XD Fast han började skita xD Nu har han nog skitit klart så tar ut han i hagen igen :3
//Joanna
#27 Åh vad söt! Men jisses vilka stora öron :)
Ska iväg och jobba nu vid 10 börjar jag.
Imorgon ska jag till min faster & fira henne för hon fyller år imorgon :)
Även hämta hem inneburen som Viola ska få bo i sen när hon kommer hit om 1 vecka ungefär =D
Då var jag äntligen anmäld till tävlingen, i tid också! Haha.. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Hmm.. Gav min hamster ett nytt fint hus igår när jag städade, fixade till det med toapapper i och gjort det riktigt mysigt..
Vad har han gjort då då? Jo, tagit allt papper och gjort en håla ner under spånet. Brevid huset.. ;)
~ Kram Nadja ♥
Haft lillskiten frigående hela natten, och han ahr inte lämnat mattan buren står på. Däremot är mattan full med bajspluttar.. xD
Ut och kolla till små minimonstrena och låta mammorna komma ut. :)
Snart bär det av mot askersund!
Kaninerna ska med , och allt kommer vara awesome.
Bäst.
Idag ska min lillasyster ha vuxenkalas, så det ska bli kul…. Maten blir tacos :3 Och min favorittårta, det är nog sista gången jag får äta den här.. Får ta sånna laktospiller typ x)
Min stora Hage ser typ ut som en skog XD
Lilla Trulle som står och dricker 
-' Malin Hultman
Men gud, gick ner till kaninerna och Lakrits och ungarna hade bara 1 cm med vatten. La dit 2 flaskor till, tack och lov att ullared hade så billiga vattenflaskor. :)
#57 Ååh, vad gullig han är! :3
Der ser ut som om dom bor i ett paradis! :D
//Ida
#59; De är hon* verkligen :3
-' Malin Hultman
Funderar på hur jag ska få Gosan att sluta sprattla och springa iväg så fort jag ska/plockar upp henne -.- tipps??
#62 Gud vad söt liten sak ^^<3
#61; sätt dig i hagen med henne och låt henne få komma fram till dig och se om du kan klappa henne. Låt det gå i hennes takt, och om hon då springer iväg låt henne då komma till dig fler gånger och försök samma sak. För att sedan efter det prova lyfta upp henne i famnen. Hon kanske bara är lite osäker? :)
Min ena kanin sprattlar inte lika mycket när jag bär henne efter att jag gjorde så X antal gånger. :)
-' Malin Hultman
Tjho … hade en pepsi vid datorn o haft i ca 1 dag men den lukta arsle redan när jag skulle dricka :/ wtf liksom
//Joanna
#64 Okej tack så mycket :))
Hoppade precis med Pixel, envisare kanin får man nog leta efter XD
-' Malin Hultman
Aw ;)
Hemi ligger och vilar i buren :) Dag 30 idag.. Kan dom inte komma snart! o.o xD
// MT ♥
S**IRI HAR GÅTT OCH BLIVIT ELITKLASSAD I RAK IDAG!
**Kan knappt förstå det ens.. Min lilla flicka som var lätt i vintras..
Hemma igen efter en underbar grillkväll med två underbara vänner! Jag och den ena spontan cyklade 1,5 mil till den andra ^^
Aws sitter helt ensam hemma o_O
//Joanna
klockan är 04:46 och det är solupp gång ute, alla sover utom jag xoxo
Ska på spa idag.. OwO
Snacka om illa att vakna halv 8 och man är jättetrött och kan inte somna om xc
-' Malin Hultman
Det var catfight utanför mitt fönster och kaninburarna inatt. En hare och en katt bråkade utanför kaninerna. Jag blev såklart lite fundersam och gick ut å kollade, då var det en hare och en katt. Lite lättad att det inte var mina kaniner !!!!!
Gick upp ungefär kl 10 och Hemi hade boat med päls, dock inga ungar vad jag kunde se.. Nu får hon vara ifred några timmar :)
// MT ♥
Morgonmys med Ferdinand. Nu ut och mysa lite med resten av kaninerna. Ska fastställa könen på ungarna och låta Felix och Betty få komma ut och springa av sig. Sen så skulle jag vara hundvakt åt min brors cavalier :)
Nu kommer jag pizzan! xD
//Ida
Känner att jag inte är riktigt okej, det känns klumpigt ihalsen, får väl ta något varmt! Idag ska min kompis som bor under mig hämta henne vita långhåriga chiuaua, awwwww LÄNGTAAAAR <3
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Träning ikväll då :3
Hela 7 rosa bebisar låg i boet :D
// MT ♥
Hahahaahaah Awwwwwww,När bambi skuttar så låter det mycket så han typ gör musik bara.
- shek shek shek shek
Grymt trött efter en hård joggingtur blandat med intervaller och styrketräning!
Iväg till jobbet om 1 timme då..
#70 Yaay hejja Siri! :)
Alla ninisar ute, ska snart gå ut och fortsätta torka saker :)
~ Kram Nadja ♥
Zingo kan nu koppa 1 meter :D på första träningen. Ville inte träna längre så får göra det om ca en vecka igen :)
Tappade kameran i marken, så nu är mitt macroobjektiv sönder (inte helt som tur är. Men det är otroligt trögt)
Ska krypa ner under en filt och läsa fatta eld och vara med ninisarna.. Uj, ingen rolig dag..
~ Kram Nadja ♥
Ligger ute och läser på altanen med en bok. Minst 20+ i skuggan och ännu varmare i solen, gillas! Kaninernas hagar är flyttade till en svalt ställe så dom också får komma ut lite :)
88# Visa film!!!!!
Precis hemkommen från jobbet. Bara att varva ner och sen gå och sova, börjar 07:30 imorgon.
Bäst att sova.. Måste Upp tidigt för veterinären i morgon.. :S
~ Kram Nadja ♥
#95 Varför? :o
Behöver lite hjälp.. någon som brukar använda parfym på sina kaniner? :/ :)
#96 parfym på sin kanin? :O Varför?
#96 Parfym = big nono på kaniner. Inte bra.
De slickar på pälsen som är parfym på och parfym är ofta gjord av alkohol <- Le fakta
Snart fallens dagar här och min bästis kan inte komma :( Så besviken
//Joanna
Berättat om min ångest för världens finaste människa. Genomsnäll rakt igenom, så skönt att äntligen ha en person man kan prata med exakt alt om. Känner mig redan mycket mer positiv.. Spec om man jämför med innan.
#93 ah snart så <3 :)
#96 det behövs nog inte :)
#96 Min älsklingskatt har svårt att andas.. Fick veta idag att det är ganska allvarligt.
Hoppas att min Hannibal ska bli bra..
~ Kram Nadja ♥
#100 Vad bra att det känns så! Om du vill ha någon mer att prata med så finns jag med :)
Jag ska tävla med MiniPim igen, den 22 juli, får bli mini igen! :)
Igår så hoppade han 45cm, efter 1 gång så fick han nog och det sjönk till 25-30 cm. Längden är inga problem som tur är, han har ju hoppat minst 50 cm i längd. Och jag struntar helt i ifall han inte blir placerad på listan (eller vad nu det kallas) för jag VET att han kan och hoppning är inte hela världen. ♥
Efter lite hoppning igår så blev han trött och la sig under vårat körsbärsträd så jag passade på att ta lite bilder! :D

#103 vad snäll du är, som vanligt :3 Vad ska ni tävla nästa gång? Mini eller lätt? (:
#100 Finns med om du vill prata :)
Så, storstädat i kaninboden, behövdes!:D
Dumma spindlar med sina spindelnät :/
#105 tack :)
#104 När folk är snälla mot mig är jag snäll tillbaka :)
Mini blir det igen, kanske kan köra lätt nästa gång. Behöver man vara registrerad i en grupp för att få tävla lätt? :)
#107 :') Ja mini blir säkert bra så han vänjer sig vid att tävla! nu vet han ju vad det är för nåt också :) lätt kan du tävla utom tävlan (alltså du kan inte ta pinne eller vinna pris) utan att vara medlem. För att ta pinnar och kunna få priser måste du vara medlem :) när och var ska du tävla? :D
Precis varit och hälsat på mamma och nyfödda lillebror på BB, kan ju inget annat säga än att han är otroligt liten :O
-' Malin Hultman
varit på stan :)
#108 Precis! :) Jaha tack för hjälpen! Jag ska tävla i trollhättan igen! :)
#111 Tycker du kan komma till stättared den 28e också då 
Varit på Kaninhoppning och kollat. Såg jätte kul ut, skulle nog vilja hoppa lite med någon. ^^'
Träffade även en tjej från KIF. Jätte trevlig! 
Kan nu lite mer om Kaninhoppning!
Kom sedan hem för någon halvtimme sedan. Första jag gjorde var att ta ut Poo i selen. Han var jätte snäll och skyndade sig inte alls, som förut. Han fick hälsa genom gallret på Tink och Lala. Han (Poo) började springa åt andra hållet och plötsligt var det inte en kanin på gräsmattan, utan två. Tink hade tagit sig ut. :S
Tog Poo och hämtade pappa. Lämnade Poo i hagen (utan sele) och då började vår jakt på lille Tink. Fick dock tag på henne efter ett tag. xD Jisses!
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Känns som att ångesten börjar släppa. Inte mycket direkt, men lite, så jag slipper medicinen! Åtminstone hittills, sålänge det inte blir värre. Fast det försvinner säkert när jag är hemma igen..
#113 haha, du var väldigt trevlig du med! Någon gång kan du komma och hoppa hemma hos mig om du vill. :3 vet inte om vi kommer ha någon träning med klubben snart.. :)
#112 Hehe, var ligger det och vilken klubb? :)
Edit:
Kollade nu, bara 50 minuter från mig till tävlingen! Det är ju jättebra ;D Kanske kan anmäla mig till den med!
#116 yey :D
#115 Skulle vara jätte kul! ^^ Dock så är varken Tink eller Lala tillräckligt gamla på ett tag. Dipsie kan jag inte få selen på (varit lite missanpassad från tidigare ägare) och Poo, han är hane. x) Nejmen, som sagt, skulle vara kul.
Kaninerna skulle nog tycka det var skoj.
---
Tittar på NCIS, min nya favvo serie. 
Nu ska jag mysa ner mig med en bra film och höra kaninungarna pipa sött i boet 
// MT ♥
Hmm idag har jag spelat massa sims XD Min sim är en rockstjärna och hon har en häst och en katt x) Dock så blev hon nyss vuxen från ungdom (inte tonåring) och fortfarande inte har en bojkvään :D Men lättfixat
Idag så har Akkio ännu en gång failat att slingra sig ut ur mitt grepp. Han försöker varje dag men lyckas inte, dock lyckas alltid så jag får sår :c
Denna sommar tycker jag har varit mörkare än förra sommaren :)
//Joanna
Vilika tråkiga dagar :( önskar det kunde komma lite sol så Gosan fick komma ut lite :P idag har man varit i Arkenzoo i Ystad och tvingat på pappa att köpa en kaninskål i keramik så inte gosan kastar runt maten ;) Ny vattenflaska och en massa lös mat :D blandade lite olika smaker :) + att den nybyggda buren är klarmålad så imorrn flyttar hon in :D kommer bilder.
Hmm Undra vad man ska göra idag, när man är ledig?
Vädret är inte så bra, så blir inte till att ta ut kaninerna :( Blää
Förslag vad man kan göra då? :)
#122 bygga hinder? ;)
#123 Inte material till det :(
#124 typiskt :( baka då ^^
#125 Pojkvännen ringde nyss från jobbet, han hade glömt sin lunch hemma, så jag får köra dit och lämna hehe så nu fick jag lite att göra:P
#126 haha alltid nåt x)
Jag har en gaanska akut fråga nu: Hur gamla måste kaninungar va innan man kan vaccinera dem mor kaninpest och gulsot?
Tänkte ta och bygga klart allt inne hos kaninerna. Fortfarande 5 sitthyllor som ska upp och 4st spillkanter. Men jag orkar verkligen inte… :(
Känner mig sjukt deppig idag. Allt är fel, jobbigt och äckligt, kroppen känns tung och huvudet sprängs… Blir nog bara film och TV tittande idag.
Finns det något bättre än att ha en djurtokig unge? <3
Hästar, grisar, hönor, kaniner, hundar, katter… ååh, han blir salig när han ser djur! För mig som älskat djur så länge jag kan minnas så är det total lycka att han är lika glad i det som jag är.
=)
#128 Vid 6 veckors ålder sa blå stjärnan när jag mejlade med dem! ;)
Idag blir det ut i skogen och se om det finns kantareller,bara att vänta på pappa.. =)
Igår var jag riktigt deppig. det såg ut som om min 10 åriga katt Hannibal inte skulle klara sig, han hade fått vätska i lungorna och kunde knappt andas..
Han fick smärtstillande hos vetten och när vi kom hem så fick hen en egen stol med filtar och erbjudande för vatten en gång i timmen. Också nån vätskebortagande medicin, som vi ska ge 2 gnr/ dag.
I dag, mår han mycket bättre, han gick till och med ut på altanen och rullade och njöt av solen.
Så, idag mår jag 100 gånger bättre än igår i alla fall ♥
~ Kram Nadja ♥
Ska till stan med mina systrar! <3
#130 härligt! :) #131 okej tack!
OMGOMGOMG är så glad! :3
#135 för vadå? :)
Hej, är det någon som vill bli min mejlvän?
Om ni vill det kan ni mejla mig på okayciwi@live.se så kan jag berätta lite om mig
Jag är snart 13 år
Åh ser på ceasar millians program och gud så snygga dogo argentinos är! :D
Snart ska jag och en kille till ett köpcenter, han ska köpa någon nät till någonting som jag har glömt av vad det var till men är det en "dejt" enligt er? D:
Akkio är så glad när man vaknar för då får han nytt hö! Han drar ner höet på golvet och äter upp det goda och sedan biter galler "JAG HAR InGET HÖ" D:< Dock så har han ju det eftersom han gillar mest timotejhö vilket inte fanns så mycket av i detta höet
//Joanna
#136 ska vara med i ÖLKH's Komposten (klubbtidning) !
och hon frågade mej! :D
Min pappa tycker inte min kanin är viktig :'( Jag har sagt till pappa att jag vill boka tid hos en vetrinär så hon kan vaccineras…. :'(
Han skrattade och sa nehej nej nej o.s.v Han tror inte att hon är viktig för mig.. Jag vet att det finns dom små problemen med henne men jag vill jobba på dem..
Vad ska jag göra för att övertala pappa?! Är så himla arg på honom nu! Vill också kastrera henne så hon inte får cancer i livmodern… :'S hjälp?..
#139. :D
#138 CM, brrr, säger jag bara ;)
Ätit lite lunch. Funderar på att ut till kaninerna och slänga in en ny omgång gräs till dem. Vädret är för opålitligt för att jag skulle vilka ha dem ute i hage
#143 Snygg,fast undra om du får ha den så? Eftersom minst 3 sidor måste vara heltäckande?
hur hög är buren?:)
HAHAHAHAHAHA…..
ganska hög, Jag har 4 så kallat fönster inte direkt HEL täckande :P
Hon tycker inte om solen xD
42 cm är självaste lådan men med benen är det 75cm :P
53 cm bredd också :P är det lagligt?? det fumkar bra för gosan o mig iaf :P
#146 jag menade från golv-till-taket i buren ?:)
men kan hon inte få brist på D-vitamin om hon inte får tillräkligt med sol ljus ?
HAHAHAHAHAHA…..
MiniPim är världens finaste, snällaste, bästa kanin! Han hoppade ju 45 cm idag :3 Vi kan vinna tävlingen, MiniPim och om vi inte gör så älskar jag dig ändå ♥
Tävling i helgen , ska tävla med Flinga (som jag hoppas är tillräckligt taggad föratt ta en pinne ^^ ) och Loka ( som jag tror kommer putta ner massa hinder ! ^^ )
#149 Ja, :P hon har 4 stora fönster sedan kan man flytta buren ifall inte solen är i rätt riktning så det kommer in i fönstren, :P :)
#148 Om den "blåa" lådan eller ja buren, bara är 43 cm, är den ej laglig.
Aa, jag såg det men jag kan inte bygga en helt ny bur när denna änterligen är klar :P Är det så himla viktigt? hon verkar trivas ändån :D pappa vägrar köpa en när han ''vet'' att han kan göra en xD
#154 Tja beror på om man vill vara laglig eller inte :)
50 cm är minsta måttet och 42 cm är väldigt lite…
hm…. Nu vill jag dock göra lådan större xD men går ju ej.. ajja, vi lär oss nog leva med det, ibland får man vara lite olaglig xD
#256 du får bygga wn Hage till :)
det kommer nog bli ganska varmt där inne i den blåa buren.
HAHAHAHAHAHA…..
Ojdå, det sprang just en svart vit kanin förbi mitt fönster, måste glömt att stänga burdörren ordentligt..
~ Kram Nadja ♥
#158 oj shit!
Ska nog gå ut och pyssla lite med kaninerna, fortfarande på sämst humör.. Men dom brukar alltid pigga upp en så ja! :)
Högt med Kent i hörlurarna, nu ska jag glömma allt för en stund..
157 jadå! vi ska göra en ramp ner till gräset och så nät runt om :)
#161 Kent spelar på Östersjö i Karlshamn ikväll ;)
#159 Ingen fara, Han är den som springer lös ute med mig. Hoppar upp i famnen bara man ropar :)
~ Kram Nadja ♥
#163 Dom kan komma ut hit till skärgården ist 
#164 puh :)

mahah var tvungen.. 
#165 hihi :P
Hur får du den att komma till dig bara sådär? :O Om du ska till Skåneträffen så kan du väl förklara? ;D
#169 Man tränar dem lite som hundar :D Berömmer när dem kommer till en osv :P
Tilde, ditt fel.. Tilde det är ditt fel </3
Blev helt plötsligt på superbra humör! :D varför har jag inte varit så här glad hela dagen? Då kanske jag hade fått nånting gjort.. Men men ^^
Lyckost! :O
Torkat kamomill och rölleka :)
Visst kan man ge kaniner kamomill som tillskott på vintern?
~ Kram Nadja ♥
Venne O.O
Shufflar runt i vardagsrummet xD Haha!
Sova eller inte sova nu? Det e frågan hehe
#177 SOVA! :D
~ Kram Nadja ♥
Ska börja (försöka) bygga hinder imorgon! ^^
Är super duper glad!!! Ska få min egna första kanin i augusti, 24 för vara exakt :D Måste komma på namn.. har ni något förslag?:):) Det e en hane.
#180 Ras och färg? :) Lättare att komma på då:P
Somnade tidigt igår och lyckades sova ihop 12h, skönt!
Det är en dvärgvädur , men färgen vet jag inte riktigt för att de är ca 1,5 vecka nu :P
Har några namn i huvudet .. så som Ior, Sture, Baloo, Kiwi t.ex..haha
Tror dem är brokade , inte så bra på färg :P
#184 Aha okej :) Brokad är en teckning, sedan är det brokade i någon färg förutom det vita då :)
Hmm svårt:P
Könsbestämt och namngett bebisarna i B- och C-kullen.
5 honor och 5 hanar.
#184 Vilken uppfödare ska du köpa han av? Sune kanske?
#187 , Av Johannaskaniner.se 

Min grannes marsvin heter Sune så vill gärna inte ha samma ^^..
#184 Ior gillar jag! Jättesött :3
Mamma och jag var ute och letade Svamp?, istället kom vi hem med en påse smultron. Smultornpaj ikväll då :)
~ Kram Nadja ♥
#189 , hihi ja, det gillade jag 
Men nu har jag fått ner det till 8 namn och välja på hhahah..
-Ior
-Nalle Puh
-Baloo
-Kiwi
-Sture ( Min katt heter Doris och tyckte det var fint med Sture, lite gammaldax namn , haha :) )
-Baltazar
-Miloo
-Herkules
Liiite beslut ångest, haha :D
Det är 5 veckor till jag får mitt troll, längtar <3
nytt plank snart? :)
Miloo o Ior låter jätte söta :D eller Kiwii :)!
Storstädar kaningården, tvättat rent hela kaninaltanen, men nu ser den som ny ut ska bara oljas också. Och ska äntligen sätta upp nya buren :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#190 Det brukar bli lättare när man fått hem kaninen. Då lär du också känna den och kan då bli enklare att välja namn. Så är det alltid för mig när jag köper djur. Det jag bestämmer mig för blir det nästan aldrig hah…Piggelin (uppfödarnamn) blev Galadriel som sen blev Vitani…Alma blev Alice…Azahara blev Arwen..Vereesa blev Éowyn.. Osv xD :)
Smulronpajen blev nomnomnom :3
Nu ska man ut och träna lite höjdhopp med ninerna (något ingen av dem är bra på..)
~ Kram Nadja ♥
sitter på jobbet och har rast
JAG ska till Rockstad Falun!! YEY!! Jag är SÅÅÅÅÅHÄR glad just nu!! :D
har kommit hem från min mormor det var Jätte Mycket mygg där.
Dom var ganska små men jätte snabba