Har ni haft?
Har ni haft Pasteurella hos era kaniner?
Jag har en hona just nu med sjukdomen men varken den yngre honan eller äldre hanen visar några symptom på att ha det *peppar peppar*. Hanen är nu lite mer än 8½ år och är ju lite orolig för att han ska bli sjuk. Dock har han inte fått det på de tre år de bott tillsammans.
Alla mina kaniner är pigga och glada, äter och hoppar runt!
Men om ni haft pasteurella hos någon kanin som smittat över till ngn annan kanin? Eller ngn annan erfarenhet av sjukdomen?
Haft totalt två med sjukdomen och ingen av dem har lidit av den så de behövts avlivas. Första blev 2½ år och opererades 2 ggr och kostade över 10 000 i veterinärkostnad (behöver jag säga att vi älskade henne sjukt mkt?) och levde med den men fick mediciner som bromsade.
Hon jag har nu har haft den och inte reagerat på behandling men är som vilken annan kanin som helst och är nu 4 år och lever livet. Hennes syster hade inte sjukdomen som hon bodde med fram till i höstas och hanen har hon bott med i 3 år nu och hon fick sjukdomen efter att de flyttades ihop. Min yngsta kanin bor inte i samma inhängnad men de kan ha kontakt via gallret.
Bild på hanen Robin och honan Cäzzie (som har pasteurella)