KANINSKOLAN - Info sökes.
Hej! Min lillasyster på tio år har länge velat skaffa kanin, liksom jag innan jag blev världens lyckligaste. Hon vill nätt och jämnt vara ute hos min kanin, klappa henne, köpa saker, göra kaningodis och vara med och städa. Dock är jag väldigt rädd om min kanin och vill inte att hon ska hanskas med min pärla utan min uppsikt. Så min syster har nu bestämt sig för att skaffa egen kanin.
Så jag har lovat att undervisa min syster i kaninskötsel under en arbetsvecka. Vi börjar på måndag. Jag ska lära henne om dagliga vanor, kloklippning, päls, kost & Motion, hälsa & sjukdom, raser & färg samt kroppsspråk. Allting kommer att vara praktiskt och vi kommer vara ute alla dagar. Så har jag även tänkt att ta med henne och kolla på kaniner hos en uppfödare jag har fått tillåtelse av. Vad mer tycker ni att jag ska berätta om/ inte glömma.
Veckoplan:
Måndag. Dagliga rutiner + storstädning av bur.
Tisdag. Kloklippning + pälsvård + kost + hälsa + sjukdom.
Onsdag. Kroppsspråk + Motion + raser + färg.
Torsdag. Lek + aktivering + Motion.
Fredag. Litet prov + genomgång av veckan.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
testa kaninhoppning
HAHAHAHAHAHA…..
Tycker det låter som att du har fått med alltihop. Hon kommer säkert bli lika kunnig som du i kanin ägande. :)
#1 Tyvärr kan jag inte det då min kanin blir väldigt tjurig i sele, hon är frigående i Hage och liknande. Men vi ska åka på en hopptävling inom kort så att hon får se vad det är.
#2 Hoppas verkligen det.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
klicker träning
HAHAHAHAHAHA…..