Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 226 ggr
[Quellii]
0

Kloklippningsdag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag haft en "kloklippningsdag" med kaninerna. Min lillebror är hos sin pappa så hans kanin får jag också ha hand om..! :)

Jag började med den lilla, Totte. Han var hur lugn som helst, en liten ängel ;D Jag gjorde som det stod i artikeln här på k.if, "rullade" in honom i en handduk och började klippa, det gick hur bra som helst!

Sen när jag kom till min Jätte, Mozart.. Tog upp honom, då var han relativt lugn, sprattlade inte alls så mycket, men jag hade en långärmad tröja iaf ;)

När jag sen skulle svepa in honom i handduken så började han sprattla jättemycket..!  Men som de flesta här har sagt så skulle jag inte sätta in honom i buren igen, utan jag höll fast i honom tills han lugnade ner sig. Då började jag med ena baktassen, när den var klar tog jag en paus *puh* xD

Sen var det bara att börja "brottas" med honom igen. Men nu är jag klar och alla klor har blivit klippta! Jag är faktiskt aningen stolt, har bara testat att hålla honom lite som att jag ska klippa klorna, men har inte riktigt kommit mig för att göra det förrän nu.. Men iaf, det gick bra och jag har bara ett fåtal rivmärken på händerna :)

Jag antar att jag får göra det oftare, även fast jag inte klipper klorna på honom varje gång, men så att han lär sig :)

KajsaM
0

Vad roligt att det gick hyfsat iaf :) Bara träna ;P Måste också ta och klippa klorna på Hampus ;)

myriis
0

Kul! Wow, skulle aldrig klara att klippa klor på en Bj, klarar knappt att klippa hundarnas klor xD Du borde vara lite mer än aninge stolt! :D

Tina-A
0

Bra att det fungerade tillslut i alla fall :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

Håller med Emmy, morfar hjälpar alltid med Hampus, vågar inte själv. Så du ska vara jättestolt!

KvirrZ
0

Du kan vara stolt som en tupp :P

- Mvh Emma

[Quellii]
0

Haha xD Jaa liiiiite stolt är jag iaf ;D;D Hehe xD