Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 779 ggr
Mamabelle
0

Kastrering imorgon!!

Vår 10-månaders lilla lejon, Lucky, ska kastreras imorgon. Och jag är så fruktansvärt nervös!! Man har ju hört en del hemska historier… Ändå borde det ju inte vara så väldigt vanligt, efterom att det på många ställen rekomenderas kastration och steriliserig utav kaniner. Men det spelar ju ingen roll om det bara händer en gång på miljonen, om det är ens egen det händer…

Läste någonstans att det ofta beror på medfödda dolda fel, som tex hjärtfel om de dör under narkosen. Men det är ju klen tröst det med tycker jag!!

Funderar hela tiden på om det är rätt beslut och ibland vill jag bara ringa och avboka allt, för att vara säker på att min lilla älskling får ha det bra med oss. Samtidigt så märker jag ju hur gärna han och lilla Lucia vill täffas och gosas. De trycker halva huvudet genom burgallret och pussar, putsar och snosar på varandra jättemycket hela dagarna.

Ville bara skriva av mig… för det känns inge roligt just nu!! :/

Zakarias
0

Hoppas allt går bra! :)

viggebys
0

Håller alla tummar och tassar för er här! Det går nog bra ska du se! :)

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

Fridaaaa
0

Kommer gå bra ska du se :)

Det är väldigt vanligt med kastrering av hankaniner nu för tiden, även kastrering av honkaniner blir vanligare och vanligare :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mamabelle
1

Nu är min bebbe hemma igen, verkar hyfsat pigg och har ätit. En stor lättnad att ha honom hemma och att allt gått bra. Nu är det bara att hoppas på att det läker fint och att han skuttar runt mina ben snart igen.

[_hsleiufhbtv]
0

#4 har han bajsat? För det vägrade min pojke göra när han blev kastrerad, han åt massor men bajsade inte.. Löste sig på kvällen efter att jag fått massa bra råd överallt :)

Mamabelle
0

Nope, inget bajs än vad jag vet. Kissat har han iaf gjort. Får hålla lite koll. Han har inte ätit här hemma än men nu kanske han behöver vila efter op. Och bilresa. Druckit har han iaf gjort. Tycker att han slickar en del men han var rätt blöt och kladdig så lite får han väl hållas. Får fortsätta hålla koll och hoppas det blir bra.

[_hsleiufhbtv]
0

#6 Se till så han har gjort det innan ikväll bara, för det är jätteviktigt när dom kastrerats. Bra att han kissar iaf :) Jo precis, det tar ju på dom små stackarna..

Mamabelle
0

Han har bajsat 2ggr nu iaf och både ätit och druckit mer :) Tycker han slickar lite för mkt fortfarande… men jag försöker avleda honom när jag ser honom och det funkar bra för det mesta!

Om han fortsätter imorgon så får jag väl lov att ringa vet. och höra om det behövs krage eller inte. Vill ju helst att han ska slippa förstås!!

Tack tack för stöttande och råd :)

[_hsleiufhbtv]
0

Skönt, då brukar resten gå som det ska :)

Benne
0

Vad skönt att allt gick bra, han blir nog glad nu då han får umgås på "riktigt" med din andra kanin istället för bakom ett galler ;)