Hon har kommit! :D
Äntligen har jag fått hem min lilla (stora) tös Alpha av rasen Fransk Vädur. Superduper söt och lugn som en ko x) Hon är 8 v men inte långt ifrån min 2:åriga dvv i storlek;)
När vi kom dit, till uppfödaren, kollade vi först på de andra kaninerna i kaninstallet. Hon hade Franska vädurar, New Zeeland Red och Lilla Havanna. Alla raserna var superfina. Det fanns också massa ungar av alla tre raserna. Självklart blev jag helt förälskad i de 2 v små franska vädurs ungarna som precis hade kommit ur boet. ;) O så fanns det en järngrå (?) fransk vädur som var jättefin!
Amadeus, Alphas pappa låg och slöade i värmen i kaninstallet när vi kom in. Han är järngrå manteltecknad och otroligt fin!
Efter att vi kollat på de andra kaninerna gick vi ut och kollade på Alpha som jag hade tingat. Hon var ute i en utebur med 2 kullsyskon. Och hon var såå söt! Uppfödaren lyfte upp henne och gav henne till mig. Hon var lugn och satt helt still i min famn hela tiden. Sen kom hennes mamma Gullet skuttande i gräset. Hon var helt lös ute. Hon höll alltid till på gården eller runt om och rymde aldrig, berättade uppfödaren. Hon var också jättefin och färgen var viltgrå. :)
Efter en stunds pratande åkte mamma och lyckliga jag hem med en urgullig liten tös i transportburen.
När vi kom hem släppte jag in henne i sin bur nästan med en gång. Hon skuttade lugnt omkring och nosade lite och satte sig sedan i ett hörn av buren. Niike och Fia var galna och tyckte det var jättespännande! De brydde sig inte när de fick mat utan skulle bara undersöka sin nya granne genom gallret. Alpha fick också gräs och mat, och när jag kom in i ladugården någon minut senare satt hon och mumsade för fullt på det goda klövergräset, helt oberörd av Fia o Niike.
Det känns skönt att det gick så bra med bildfärden och att hon är lugn och så. Ska försöka ta någon bild i morgon utan att störa för mkt.
Mvh Maja
Vilken tid kom hon? Grattis :) Måste vara superroligt! Ser fram emot bilder :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
kanon….jag vill se….
#1 Hmm..Kommer inte redigt ihåg när vi kom hem. Det var efter min fotbollsträning som vi åkte och hämtade henne. Men vi kanske kom hem runt kl 21.00. Tack:)
#2 Japp!:)

Åh Grattis Grattis :) Välkommen Alpha :)
#4 Tack:D Alpha tackar nog också^^ :)

Hehe ;) Vad heter uppfödarens uppfödarnamn?
grattis. Fransk vädur. Spännande :)
Jag vill gärna se bilder!
#6 Vet inte om hon har ngt uppfödarnamn, men hon har inridning med hästar, och där heter hon stall ekbacken.
#7 tack:) Bilder kommer idag.

Vad roligt! Grattis! :D
Skoj! Grattis :)
- Mvh Emma