Biter i allt - hjälp!
När jag låter Charlie gå fritt på balkongen så biter hon i allt! Hon har förstört möbler, en filt (som ändå låg gömd), buren och nu har hon bitit sönder en sladd till en lampa på balkongen!! Dvs. hon har hoppat upp på en stol och på något sätt nått till sladden!
Inte nog med att det är tråkigt att få saker förstörda så är det också farligt för kaninen!
Vad kan jag göra för att få henne att sluta? Fick tips? om citronsaft, men det verkar bara vara populärt bland kaninerna jag har. Att säga till på skarpen hjälper inte heller, bara för stunden.
Charlie går nu i en Hage så Willow också kan gå fritt på balkongen, men det var han som bet sönder filten (tror jag)! 
Kiara bet på sladdar, så hällde pyttelite ättika på dem, så sluta hon :)
Hon gillade inte doften.. :)
/Christel & kaninerna! 
#1 Ska testa ättika då! Fast jobbigt att behöva dutta det på allt ute på balkongen x_x
Haha ja :P
/Christel & kaninerna! 
Du kanske kan ha en sprayflaska med vatten i och spruta lite henne när hon biter på något? Vet inte om det är så passande men du kan ju testa. Lite vatten dör hon inte av. ;)
Är dem i tonårsåldern?
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
ge grenar att gnaga på?;)
HAHAHAHAHAHA…..
#5 Kanske? :o De är nog snart 4,5 månader gamla.
#6 De har redan grenar, men får väl skaffa fler :/
#7 Vissa kan vara i "tonårsåldern" och vissa inte. Då undersöker dem allt med tänder och klor.
Jag har för mig att kaniner har tonårsperiod när dem är 5 månader till typ 8 månader men vet ej.
#8 Det låter som Charlie allt, hon ska alltid bita/gräva i allt! Hon "grävde" t.om. på min fot och bet mig i tån idag! xD
#9 Ajdå! Ja det låter som att Charlie är i tonårsperioden!
Tirin ska nog filma en film och visa dig hur man gör så att kaniner fattar att det inte är så man gör.
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#11 Tack, gör så! 
Herr Kanin började gräva på mina fötter och bita lite när jag kom och luktade damkanin..
det hela åtföljdes av ivrig uppvaktningsdans runt mina fötter.. hihi.. kan det vara något sådant könsrelaterat beteende? kanske vill hon gräva och hålla på om hon är dräktig? då kanske man blir mer påmind om sina naturliga beteenden? Vet du hur snart hon ska ha bäbisar?
Eller som med människor, gravida kan ju bli sugna på konstiga saker, som saltgurka t.ex. eller torra havreflingor.
#13 Haha :) Ja kanske det! Nej jag vet inte, men jag tycker att hennes mage känns "full", liksom hårdare och mer spänd än normalt (och hon är ju inte förstoppad eller nått), så det borde väl vara dags snart?!
Hahaha ja och hon blev sugen på mina fötter <3 gott!
När jag var liten råkade vi ut för samma sak som dig med våra kaniner - de var en hane och en hona utan att vi visste om det. Och det blev givetvis ungar. Innan dess så tyckte vi att Mimmi betedde sig så konstigt. Hon grävde hål i marken överallt och sprang omkring med gräs i munnen :) Så det kan ju vara det! Har dock sedan dess ingen erfarenhet av dräktiga kaniner, och det här var ju ändå några år sedan :)
Ja de ska ju bygga bo åt ungarna… ute i naturen betyder det ju mer än att bara slita lite päls o välja bolåda hahaa. Tänkte inte på det. Men det innebär ju att gräva och bygga ett bo som är skilt från där mamman själv ska hänga.. Gulligt!
Obehagligt när de får i sig saker de EJ borde få i sig!!
Gissa om min bästa kompis blev rädd när halva hennes ica kasse som hon ställt lite för nära buren var UPPÄTEN!!
#17 Ja precis! När de får i sig plast och farliga saker… Usch! 
#18 ja usch, man blir så orolig! Denna honan lånade jag av min kompis och tog en kull på, och när hon hade bebisar i magen hade hon på något mystiskt sett ätit plast igen, och en regäl bit på filten som låg över buren.. Hon äter visst ALLT den damen, men mår lika bra för de ;O Som tur är!!
#19 Ja min hona har också ätit på en filt! Hon verkar inte heller påverkad av vad hon gnager på dock! Riktigt tur det! Nu har vi satt ett nät över hagen så hon inte ska ta sig ut och bita på fler saker… Fast hon lär nog bita sönder nätet istället! xD
#20 Hahahha, ja, man vet aldrig vad de kan hitta på ;)