Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 681 ggr
tussen12
0

slickar på gallret :)

Hej! idag när jag pratade med min kompis i telefonen så höll tufsan på och slicka på gallret,allså då menar jag HELA tiden

Vaför gör hon så?

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

tussen12
0

Ingen? :)

[Tilde]
0

Vet inte, mina kaniner gör också så ibland. Kanske vill de få i sig mineraler som finns i metall (fast det är ju täckt av färg!)? Eller kanske är det för de brukar markera revir där? haha ingen aning Tungan ute

tussen12
0

salt? vet att dom inte ska ha saltsten,..

Benne
0

Vet inte hur det är med kaniner i den här frågan men hästar slickar på gallret om de behöver få i sig mer mineraler eller salt. Det kan vara så att maten du ger inte innehåller tillräckligt mycket av de ämnena som den behöver. Så jag skulle nog rekommendera att du blandar ned ytterst lite mineraler och salt i något hon tycker om eller i pelletsen och ser om det blir bättre men överdosera inte för det är inte bra för kaninen men det är inte bra om den får i sig för lite häller :)

tussen12
0

okej, Har alltid samma pellets (Har haft det i 3 år nu) Försten nu vissar hon det?

[MiniPim]
0

Hon kanske ville komma ut ur buren, hade hon något vatten?

Benne
0

#5 Okej men det skulle kunna vara så att hon hade bekämpat ett virus just då eller av någon annan orsak behövde lite extra men om hon inte gjort det förut så är det nog inget att oroa sig över. Om hon skulle fortsätta så finns det saltstenar som innehåller både salt mineraler och vitaminer för bara en tia där du kan fila ned lite grann i maten, om det fortsätter såhär alltså men annars är det nog inget :)

tussen12
0

hon hade vatten,Men hade just flyttat på flaskan så hon kanske bara undrade var den var x)