OT - En larv har förstoppning?
Alltså, väldigt töntigt det här. Ni kanske tror att jag driver men det gör jag inte! Jag hittade en larv bakom mitt öra idag, och den va helt normal. Jag släppte ut den och sen så såg jag den liggandes ute och tog in den igen, den va helt brun vid baken liksom som att den hade förstoppning.. Jag tycker så synd om den, den rör sig pyttelite och det känns som att den kommer dö.. Det är en sån grön larv :/
Vet någon vad man kan göra? Låta den dö? Inte hela världen att en larv dör,nej - men om det finns hopp då :(
Oh en till person som är stor djurvän! Vet dessvärre inte vad du ska göra.. :( Spruta lite vatten i munnen på den kanske, uttorkad eller nåt?
#1 Vad gör man inte, tänk liksom om det va en liten människa som va sjuk! Då skulle man tagit den till doktorn så fort som möjligt..
Kan prova! :)
Stackars larven :(
Hoppas den bli frisk…
//Julia
#2 Word! Hoppas det löser sig med den bara, om det är en sån larv som är typ samma sort (rastyp? haha vet inte vad det heter) som maskar kanske du kan fukta hela kroppen på den. Det gör man ju med maskar som känns torra om man hittar dom på gatan.
#3 Julia… Kommer du ihåg pippi och urban? Dom dog ju hela tiden :/ #4 Ja! Jag kan ta lite vatten på den, det har ju varit varmt ute så den kanske torkat ut som du säger ;)
#5 ÅHH PIPPI O URBAN!! :3 våra små älsklingar…minnen de
//Julia
#6 Jaaa :''3 Vi va inte tillräckligt smarta till att fotografera lite -.-
Edit: Goda nyheter! H*n rör på sig mer :)
#7 tsss….yeey…vad bra! nu kan larven ut och larva sig igen xD
//Julia
#8 Ja! Men undra vad det bruna är, på riktigt då :/
#7 Yey :D
Den går nu :D
Jag vet inte? Ska jag låta den bo inne eller ska jag släppa ut den?
#11 åh skönt :D Hum.. Bra fråga du.. Men när lägger du dig? För då kan du ta ut den då. Naturen måste ha sin gång ju, så ha den inne över natten hade inte varit bra :/
#12 Ja :) Jag släppte ut den, jag får hoppas att den klarar sig! Tck för hjälpen! :D
#13 det gör den säkert :D Inga problem :)
Haha ja du kan ju försöka sitta och massera magen på larven så tarmarna sätts igång - om du vet vart magen är ;)
Vad hemskt(jag menar det)
Hoppas den blir kry! :(
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#14 :)
#14 Haha xD
#16 Ja :/
Jag tror den mår bra, den är borta dock.. Men jag kunde ju inte förväntat mig att den va kvar.. ;)