Sabla ungar.
Barnen ville ta ut kaninerna i sele och självklart sa jag ja. Det är ju bra att kaninerna kommer ut och rör på sig.
Stort misstag. De tog ut Dior och Åskar och hade inte tillräckligt bra koll på dem, så nu är Dior parad. Egentligen borde jag skylla mig själv som inte tänkte på att säga till dem att inte ta ut just de två samtidigt, men man tycker ju att skolbarn ska förstå lite.
Får ju hoppas på att det INTE tog sig. Dior borde inte få ungar av flera anledningar.
- Hon är 1 år och 9 månader, lite för gammal för min smak.
- Hon är inte in nån bra hull utan har varit tjock och ligger nu på gränsen.
- Hon är tjurig och revirhävdande, inga egenskaper man vill ska gå vidare till nästa generation.
- Vi har ingen önskan av att ha ungar efter henne och riskerar nu att bli sittande med ännu fler ungar.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Jadu.. ;/
hmm..
Klart det är ju kul med kaninungar men kanske inte om du känner så för honan (att hon ej är i bra hull o,s,v.) Önskar dig lycka till!!:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Vi har ju planerat för en kull ungar, inte två som vi riskerar att få nu.
Ja svårt det där.
Men när (om) de nu föds och du känner att du (och honan) ej klarar av det så är kanske det bästa sättet att ta bort dom/några?
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#3 jo jag vet ju att alternativet att ta bort några ur kullen finns, men det är ju en trist sak att göra.
Ja, det är aldrig roligt att avsluta ett liv oavsett hur litet det är.
#4 Fast det är kanske det bästa i detta fallet?
Jag har själv plockat bort nyfödda ungar (eller ja styvsvärfar) vid tjuvparning, ansåg att det var det bästa för dem.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.