Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 884 ggr
felicialittorin
0

Måste ha en!

Hejsan!

Jag är som bessat av kaniner! Dem är så otroligt söta och snälla <3

Men när jag ska fråga mamma om jag kan få en kanin så säger hon alltid "var ska den stå då?".. Då får jag lite problem.. Sedan när jag frågar pappa om jag kan få en kanin så svara han "Nej" och då säger jag "varför?" och han "därför!" jag tror själv att det är för att han blev biten av en kanin när han var liten. Men han behöver väl inte röra min kanin ens?! Asså, blir galen.. Vill så gärna ha en!

Någon som har ett tips? på hur jag kan klara mig och ändå få en kanin?

Kom med förslag så svara jag :)

[Nalle-]
0

Finns massa liknande trådar, kolla runt lite så hittar du nog tips? :) Det bästa tipset jag kan ge är iaf att inte tjata, utan diskutera lugnt med dom.

imsuchadiva
0

Vart har du tänkt ha kaninen då? ;)

Eveline
0

Gör som jag gjorde när jag var liten, jag köpte en ändå. När mina päron såg dem sen så kunde de inte låta bli att gilla dem.

Skämt o sido, gör inte det. Men spar pengar, fixa en billig bur på Blocket eller något. Tjata funkade alltid för mig, tjatade så mycket att jag fick som jag ville till slut, för att jag skulle sluta tjata. :)

Men man måste tänka igenom ordentligt, finns pengar? finns plats? kommer intresset för kaninen att vara? osv :)

Gurragg
0

3# Det tycker inte jag var speciellt bra, man ska inte bara skaffa djur sådär, ett djur är ju en förälders ansvar om man inte är myndig…

Valkyrie
0

Precis som gurragg säger så ska man inte bara skaffa djur så där.
Det är föräldrarna som har ansvar för kaninen och tycker inte man ska skaffa det om inte föräldrarna är med på att ta hand om kaninen om du skulle tröttna.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[Nea15]
0

Jag tycker inte att man ska säga att bara för man köper ett djur så ska det vara föräldrarna som har ansvar ? Jag fick min egna katt för 4år sen typ och det har varit mitt ansvar att ta hand om henne enda sedan hon kom hit. Och det har jag gjort, och aldrig tänkt tanke på sälja henne pga jag t.ex. tröttnat? Så själv tycker jag att det går från person till person om hur pass mogen man är för ta ett stort ansvar om ett djur. Men till frågan.. Jag tycker inte du ska tjata ,utan prata istället tillsammans med dina föräldrar. Jag har alltid tjatat på pappa och därför alltid fått allt jag pekat på. Men tro mig, bättre och prata med dom. Jag ska med köpa kanin, och tanken med, "kommer jag ha tid? Kommer jag kanske tröttna efter några år? " har alltid kommit upp. Så tänk igenom ditt beslut väldigt noga! För det är ett stort ansvar :)

Fridaaaa
0

#6 Gammal tråd.

Det är faktiskt så, att föräldrar har ansvaret att djuren sköts och att dem kommer till veterinär. Och sköts det inte på ett bra sätt, så har föräldrar ansvaret att det sköts eller att djuret kommer till ett bättre hem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.