Kompis till min vän!
Ja jag skulle vilja skaffa en till kanin. HAr just nu en kanin en hane på snart 1 år. Han är en lejonhuvad dvärg kanin. Men har ni några tips? på vilken kanin jag ska köpa isåfall hona hane? när jag köpte honnom så var det en annan större hane tillsammas med han och jag ångrar att jag inte köpte båda.
HAn är inte kastrerad!
Du måste kastrera hane, sedan kan du köpa en hona och sätta ihop de 5veckor efter kastreringen. vill du ha 2hanar så kan du kastrera din och köpa en annan kastrerad hane, men bäst med kastrerad hane och okastrerad hona ;)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Hade du tänkt ha dem i samma bur eller varsin bur? Ska du ha dem i samma så behöver du kastrera honom och sen kan du köpa en hona. Ras seplar inte så stor roll men en dvärgras är att föredra så att de är jämnstora.
Ska du ha dem i varsin bur så kan du hanlda precis vad du vill.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Ja okej, jag tänkte ha dom i samma bur, tack för svaren!
#1 Man ska inte alls ha två hanar även om de är kastrerade…..
4# Jo vissa går ihop…
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#5 vissa ja. Men tycker du att hon borde chansa att köpa en hane, och sen funkar det inte?
varför ska hon då chansa med en hona? :) Det kan gå exakt lika bra somm med en hona och en hane
Skulle nog chansa på en hona^^
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#7 Det är större chans att det funkar med en hona än med en hane, därför ska man chansa med en hona.
#5 Det är väldigt sällan det går ihop, speciellt inte när dem inte har växt upp tillsammans. Så vill hon ha kompis till sin kanin, får hon kastrera honom och skaffa hona :)
#7 Därför att det brukar gå mycket lättare att para ihop hona med hane än hane med hane. Så det är mycket mindre risk för slagsmål osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
OKej men funkar en mamma och hennes unge? har hört att det alltid funkar ;)
#10 Jag har en mamma och hennes unge i samma bur och det fungerar utmärkt ;)
#10 Ja det brukar fungera :) Jag har även 2 kaniner som är halvsystrar ihop nu, och dem är inte uppväxta tillsammans från början eftersom det skiljer lite mer än 1 år emellan dem :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.