Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 814 ggr
TwisterJ
0

När kan jag para igen?

Min kanins ungar är nu sålda och lämnat mamman så när kan para henne igen? hur länge ska man vänta tills nästa PARNING? Behöver lite råd från kunniga kanin ägare eller uppfödare :)

alicekanin
0

du får ju vänta ett tag så att hon hinner vila ut sig ordentligt

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

TwisterJ
0

okej, tack :)

viggebys
0

Ta ca 2-3 kullar per år och låt henne vila ordentligt emellan, få tillbaka kondition och rätt hull.

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

TwisterJ
0

okej, tack då vet jag :)

viggebys
0

bor hon inne eller ute?

TwisterJ
0

hon bor inne :)

viggebys
0

när födde hon senast?

TwisterJ
0

3 månader ;)

mandyosv
0

Jag tycker det är mest skonsamt att ta två kullar på raken och sedan vila. Många håller med om det

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

viggebys
0

#9 jag kan tänka mig det vid enstaka tillfällen, beror på hur stor tidigare kull var m.m. man märker ju på honan om hon pallar en till.

eemmaf
0

Lägger in en lite tass här! :)

Med vänliga hälsningar

Emma

devilsdaughter
0

Beror som tidigare sagt på hur stor kullen är, är det en liten kull och om honan hållt hullet bra under både dräktighet och diandet så ser jag ingen anledning till att inte ta en till ganska så snart efter att de andra flyttat hemifrån, men efter två täta kullar så kan vila vara välbehövligt..

viggebys
0

#12 som jag sa då.

TS Om du tar en kull till nu, låt henne vila minst till våren, om inte nästa sommar!

Linnet
0

DU kan ju para direkt nu, brukat låta mina få två kullar efter varann på sommaren, parar då igen då ungarna är 5-6 veckor.

Men skulle inte para så här sent på sommaren då har du inte leveransklara ungar förrän i oktober och då är det ingen som köper kaniner. Det är väldigt årstidsbundet, efterfrågan i princip bara på sommaren.

TwisterJ
0

okej, tack alla för svar! Glad