Pellets under sommaren !
Nu är det så att jag sätt i flera trådar att vissa nämner att pellets inte är nödvändigt under sommaren.
Sant? Varför/varför inte? :P
Pellets är ju tillskottet utöver grönsaker och hö och egentligen "behövs" dom inte alls då kaninen kan leva på grönsaker och hö och gräs. Finns flera som aldrig ger pellets till sina kaniner, dock anser jag att man bör göra det. Ger du pellets så ge kaninen det året runt, men du kan dra ner lite på sommaren då de inte behöver behålla hullet då. :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ja, pellets är ju inte nödvändigt över huvudtaget men jag använder lite ändå. Undersommaren äter kanin både gräs och sånt, och så behöver inte kan ha extra hull :)
Jag ska börja ha mina kaniner ute dygnet runt nu snart, då det blir liiite varmare under natten också, å då ska jag försöka sluta helt med pelletsen. Iaf för Sagas del, så jag får henne att gå ner lite mer i vikt. Hon äter gräs å grönsaker varje dag, å hö såklart. Så hon kommer inte att gå hungrig bara för det!
Okej, mina kaniner är en så länge inne kaniner, men kommer troligen bli utekaniner. Spelar det roll om kaninen är ute- eller inne kanin? när det gäller pelletsen.
#4: Ja, inne är det ju ungefär samma temperatur året runt men ute är det ju stora skillnader mellan sommar och vinter. Päls, hull och allt det är anpassas ju lite efter årstid men inomhus kan man säga att det är ungefär samma årstid hela tiden!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
okej, mne ja menade mer om t.ex utekaniner kan klara sig mer utan pellets, än vad inne kaniner kan, som kanske bör ha pellets…. lite svårt att förklara.. :P

Spelar ingenroll om det är inne eller utekaniner på sommaren. Fast då har jag inräckat att kaninerna får hö+gräs.
#7 Ok ! (:
Mina kaniner får havre och klarar sig utmärkt på det. De får såklart hö, pinnar, grönsaker, nytt vatten och masssaa gräs på sommaren, och samma fast inte gräs på vintern. På sommaren får de mindre havre då det egentligen inte behövs något alls.

Jag har det precis som Niike.
Förresten, vilka grönsaker och frukter får man ge till sin kanin?
#10 det finns en artikel om det ;)