Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1042 ggr
giffel
1

Kidnappad kaninunge

Jag är så otroligt arg att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Någon har under natten varit inne i våran trädgård och tagit en kaninunge… Jag undrar vart min lilla ögonsten kan vara och vem som kan ha rövat bort henne. Hur hon mår och om hon ens är vid liv. Hur kan man göra något så omänskligt?

Förstår inte hur människor tänker?! Det är ändå en levande själ. Fy vad arg jag blir på sånt.

[MiniPim]
0

Är du helt säker på att någon har tagit henne?

Herregud, att det ska finnas sånna idioter.

Angeln--89
1

Jag förstår hur du känner och beklagar :( Hoppas ni får tillbaka henne.

För lite mer än 2 år sedan så var det någon som gick in i vårt hus ( hade alltid källardörren öppen) och stal min favoritkanin av de ca 20st kaniner jag hade. tog de just min favorit, de hade jagat in honom i ett hörn i buren då där låg en kvast kvar i huren, polisen kunde inte göra något för att vår dörr hade inte varit låst, detta hände på kväll/natttid ca kl 22-23 tiden när alla var hemma i huset. Detta var en ringmärkt kanin med stamtavla.

Jag förstår mig inte på sådant folk……. Vad hände med honom sen? Släppte de ut honom? Dödade de honom? Satte de honom i händerna på ett barn?  Har han fått mycket kärlek eller han har fått det plågsamt? lever han än? eller tröttnade de på honom och gjorde av med honom? Det är frågor jag nog aldrig får svar på

Beatrice_Love_Kaniner
0

uch och fu vad hämskt! Stakars kaniner som inte fattar varför det hände dem… :/ Vet ej hur det känns riktigt men jag kan bara föreställa mig tillräkligt för att få ont i magen!

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Mannez
0

Stackars dig, styrkekramar åt dig! Hoppas verkligen att du får tillbaka din ögonsten, men att det finns sådana idioter!

Hälsningar Amanda och kaninerna

iWontBite
3

#2 för att det inte var låst? Vad är det för skitursäkt?? Så för att din ytterdörr inte är låst så skulle jag få gå in och sno din TV eller?? Fasiken vilket skitsnack :(

Jag beklagar alla som fått kaniner stulna, har själv haft någon som varit här och öppnat alla burar (och då ligger dom inte på något sett tillgängligt för någon som går förbi huset) och jag förstår inte vad folk vill med sådant.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

bambiiii
0

Gud vad hemskt :(

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Angeln--89
0

#5 Det var vad polisen sa till mig när jag ringde, men jag anmälde det så det finns daterat, tills nästa gånger det händer, detta händer ju faktiskt rätt ofta har jag märkt. Vi va ju hemma och vakna så varför skulle vi behöva låsa? Vi bor i ett stort hus och har kaninerna i källaren, jag har mitt rum inte långt ifrån där kaninrummet är. För inte så många månader sedan så va det folk som stal hundar runt om i skåne. Men kaniner? De skänkes ju bort på blocket så varför stjäla?

giffel
3

Måste bara säga. Hon är tillbaka nu. Hon skuttade omkring i trädgården nära buren. Vet inte om hon lyckats smita eller om hon faktiskt blev kidnappad och tillbakalämnad. Glad är jag i alla fall!<3

Angeln--89
0

Så skönt och höra att hon är tillbaka :D