bygga bur av
Det beror helt på måtten av garderoben
Måtten är per våning oberoende på hur många våningar det finns
//Joanna
Är det en vanlig standradgarderob så blir den inte godkänd. Tänk på att en dvärgkanin ska ha minst 0.5 kvm per hyllplan.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Hon kommer mest att vara lös i lägenheten =)
Det spelar ingen roll, buren måste ha lagliga mått ändå. Det är som att lägga kaninen i en transportbur då man är i skolan och den är lös resten av dagen. Vilket gör det olagligt, man måste ha lagliga mått även som hon kommer vara lös mestadels av tiden. Om hon är lös hela tiden och inte har någon bur alls är det skillnad.
//Joanna
#5 jag vet att det måste vara lagligt=)
om den inte går på höjden, kan den gå på längden?
jag har en laglig bur här hemma, men jag ville se om ja kunde göra nån=)
http://jattekanin.ifokus.se/discussions/4d713311b9cb46223304a6aa-hemmabyggd-innebur?bookmarks-1
Du kan göra en sån av den, bara att den är djup nog. Om du har en liten under 3 kg är det 50 cm djup minst, mellan 60 och stor kanin 70
//Joanna
Karamell blir ca 1-1.5kg
Kommer garderoben vara öppen hela tiden får du ha den som bur men kommer kaninen vara instängd ibland (ex. när du inte är hemma) får du inte ha den :P
Annars kanske du kan lägga den ner och ha den på längden. Så kanske man kan höja den i höjden. Genom ex. reglar och galler.
oki. får bygga en från början med hjälp av gaderoben
#10 Gör den som på länken. Lägg den ner och så ta bort dörr och gör typ stolpar av dörren så du kan sätta upp galler
//Joanna
Det funkar ju jättebra om du har den på längden, och om kaninen ska gå fritt så är det ju inga problem
Lycka till, kommer bli jättebra!

Jag tror inte materialet från en garderob står emot särskilt länge för urin? Brukar ju oftast vara spånskivor i garderober och det sväller och går sönder vid mycket väta.
man kan ju måla med kall asfalt!:)

Ja det går ju :)
så nu har ja beställt en gaderob (gratis utan visa delar i=D)
nu behöver ja bara en ritning=) ska göra 2 delar på den en med tak över som ett hur och en del utan och en dörr gjord av nät. och en ramp ut. =) hon kommer bara vara där inne när ja e borta (aldrig borta kängre än 1-2h 1-2 gånger i veckan) och på natten=) men då har hon en till bur inbygged i d gaderboen=)
Tänk på att kaninen nog kan hoppa över 50 cm om du har utan tak bara :)
Jag rekomenderar att ha tak eftersom det kommer vara kaninens 'hus'. :)
vid huset ska det vara tak=)
kommer sätta högre Sidor=)