(K) Dvärgvädur
Jag söker en dvärgvädur (eller möjligtvis en lejonhuvad), hona ev. kastrerad hane, gärna viltgul, viltgul brokad/mantlad, eller japantecknad. Andra teckningar kan såklart också vara intressant! Helst under 1-2 år gammal, gärna en unge, men säg till om du har vuxna till salu också. :)
Den ska endast vara till kel och därför söker jag en i de lägre prisklasserna 
Får du kaniner till salu inom de närmaste veckorna/månaderna går det också bra. Vi planerar nämligen att bygga om en del av vår balkong till en stor "kaninhörna".
Nu ligger problemet i att jag är bosatt norr om Köpenhamn, Danmark, så helst ska du bo i Skåne (gärna Danmark också, haha). Transportproblemet skulle kunna lösas via PM el.dyl. :)
Kontakta mig direkt här i trådet eller via PM :)
Jag kommer få dvärgvädursungar, dock inte förrän nästa år…
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#1 Aww, vet inte om jag kan vänta så länge xD Men om jag inte hittar någon jag "faller för" nu så är jag intresserad 
#2 Klart du kan :3
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag har en kull som kommer i slutet på Augusti början på September mellan Dell (Svart WT, dvv (man) RB) och Karat (vit blåögd, rexvädur ev. SB). Om det skulle vara inom intresse. Bor i skåne liten bit utanför Helsingborg. :)
Ungarna kan bli både lejonhuvade rex, rex och RB. :)
och en hel del möjliga färger så som Havanna, vit blåögd, kanel, svart, en del olika japanteckningar och en massa andra.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#4 Tack, jag kollar in lite på hemsidan för att se föräldrarna och så :)
Jag har två stycken japantecknade kaninungar, dom fyllde fem veckor i onsdags.
Finns en tråd här, som heter "Kaninungar.", där du kan se bilder osv på dom :)
opps det pågår en kanin-sjukdom just nu i södra delarna i svergie ..
#4 De var riktigt fina, föräldrarna! Vad skulle ungarna kosta, ungefär? :)
#6 Tack, ska leta reda på tråden!
#7 Det borde inte vara någon fara om uppfödaren bara har friska kaniner och ungen inte är i kontakt med andra tills den kommer hem till mig? :)
#7 Den har pågått i flera år, så den risken får man ta oavsett när man köper kanin.
// Anka
#6 Åh, herregud, jag blev förälskad i båda två! Du bor dock väldigt långt bort (stod Sala på din profil). :/ Jag ska kaaanske till Västerås i slutet av augusti, men annars vet jag inte hur man skulle fixa med transport… Sen måste jag ju fråga om pris också 
Har en viltgul hona som e född den 24 april och även en viltgul hona 14 månader och e utställd på 93p har även haft en kull Bor utanför Helsingborg och ska över till danmark i början av augusti
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
#11 Det låter jättebra! Har du bild på dem? och vad kostar de? :)
Om du vill ha dom transporterade till Danmark båda två så 500 kr för allt! Mamman finns på min hemsida Alva heter hon och ungen kan jag fota vid mer intresse www.flaffys.se
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
#13 Skulle dock tyvärr bara ha plats för en.. Mamman var riktigt fin! Skulle gärna se bild på ungen också om det går bra? 
Mail???
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
Hej har 3 stycken svarta renrasiga dvv föddes 23 juni om nu svart skulle varaav intresse bor i Helsingborg transport kan ev ordnas till Malmö/Helsingör. Hemmet viktigare än priset :)pm vid intresse så fixar jag bilder.
Har en Japanhona tillsalu(lejonhuvad kanin) :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#17 Var bor du? :)
Göteborg, ska ner till Trelleborg om två veckor. Ska även åka till Danmark i sommar dock endast till fredrikshamn.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#10 Bor numera i Stockholm, har inte hunnit ändra :)
200:- tar jag för en unge :)
#19 Fredrikshamn ligger inte på Själland, väl? :/
#20 Ja då skulle det i så fall vara om jag åker och hälsar på familjen i Västerås i slutet av augusti. Det är dock inte bestämt… Men i så fall är jag eventuellt intresserad :) Beror lite på om det finns andra som skulle kunna fixa transport till Danmark.. ^^
#21 Jag vill gärna se bilder på de andra ungarna också, om det är möjligt? :)
#22 Okej, bara att säga till! :)
Har en vuxen viltblå hona m. härstamningsbevis (renrasig) hon är fortfarande under året :)
www.viggebys.weebly.com - Trollsländans Feline.
Ska ner till Varberg & Skåne v.30 är det planerat så kan ta med henne då. Hemmet viktigare än priset :)
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
#22 fixar d nu i kväll :)
Jag vill gärna uppdatera lite!
Förmodligen kommer jag att få kaninen i födelsedagspresent av sambon, så den skulle i så fall hämtas/lämnas (hur nu transporten blir) i slutet av augusti! 
Det bästa skulle vara om den kunde bli levererad till i alla fall Köpenhamn, mot en liten extrasumma. Annars kan vi reda ut transportfrågan på annat sätt. :)
#27 Vad söt! :D Även den japantecknade lejonhuvade dvv-ungen var söt! Vad kostar de? :)
Jättefina allihopa :) Vad svårt detta blir, haha
#30 har pmat dig :)
#30 har pmat dig :)
Jag har ungar nu, leveransklara vecka 31-32 och en kull på väg.
Titta på min hemsida www.stjarnfallets.weebly.com eller i tråden A-kullen är kommen.
Bor i skåne.
#35 Aww jättesöta! Är de sociala och snälla? Har tyvärr bara plats för en av dem dock.. :/
#36 Oj, jättefina! Skulle gärna vilja ha en japantecknad unge.. :) Var i skåne bor du? Jag skulle nog kunna ta mig till Malmö i alla fall.
Nej vad synd, vill inte dela på dem :(
#38 Nej jag tänkte det, vore tråkigt att dela på dem :/ Men jag har tyvärr bara plats för en till kanin just nu.
Ja precis, bästa kompisarna ju :) Det var synd, men så är det!!
#37 Jag bor utanför Helsingborg men transport till Malmö är inga problem. Fotouppdatering kommer under kvällen, de är nu 3 veckor.
#41 Det låter jättebra! Vill gärna ha en hona, om du har honor kvar :) Så kan jag visa sambon hur söta de är
hehe
#42 Har en japan wt som jag är osäker på könet ev kan det vara en hona. Kan med säkerhet säga mer om en vecka eller så
#43 Hoppas på en hona då ;) annan färg går såklart också bra, men jag är extra svag för japantecknade!
#45 Oj, de är jättefina! Ska visa dem för sambon (det är ju trots allt han som köper kaninen till mig, hihi).
Kaninen blir en födelsedagspresent, så den köper jag i så fall i slutet av augusti… Jag kan självfallet betala tingningsavgift till den uppfödare vars kanin jag till slut faller för! Har du en kull som blir leveransklar i slutet av augusti, skriv gärna också! 
#47 Vet inte om jag skrev det men mina ungar är lev klara i augusti ;)
#48 Jag fyller år den 30:e, så den veckan vore det bra om vi kunde hämta kaninen :) Blir spännande att se vilket kön din lilla nin har!
#49 Ja det är inga problem :)
En liten uppdatering:
Det är viktigt att kaninen inte är dominant! Den ska bo på balkongen med mina andra kaniner, så den får gärna vara van vid att bo i flock. :)
Åh, unge 3 var riktigt fin! Dessvärre måste jag vänta med att köpa en till kanin då en av mina visade sig vara en hane (trots hongaranti), så han ska kastreras och hela köret!! :/
okej men han finns kvar om du vill köpa honom :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Jag har viltgula ungar en hane och 2 honor Arentunaskaniner.weebly.com
Mvh
Beatrice Bergman