OT- Knöl på hund
Tidigare idag såg jag en person gå ut med sin rottweiler eller möjligtvis blandras men tydligt rottweiler i blodet. Jag vet att det finns folk som har hund också här,
Hon/eller kastrerad han hade en knöl på vänster sida stor som en fotboll på magen! Det var vid revbenen och såg ut som det var utanpå revbenen. Den gick väldigt långsamt även som det syntes att den inte var gammal.
Detta kommer inte försvinna ur min hjärna alls. Jag undrar om det är en böld eller fettknöl eller en tumör.
Det såg definitivt inte ut som det var en valpmage då det var på vänster sida på revbenen
Någon som har några tankar om det? :/ Alltså tänk om ägaren inte orkat ta stackarn till veterinären och undersökt?
Iaf så hoppas jag innerligt att den har medicin för den stora knölen
//Joanna
Det kan ju åxå vara så att ägaren VISST har sökt veterinär för knölen?
#1 Det var ju det jag hoppades? :o "Iaf så hoppas jag innerligt att den har medicin för den stora knölen"
Alltså att de varit hos veterinären
//Joanna
Min mormor har en hund, en hona som nu är 13½ år gammal. Hon har fått en liknande knöl som du säger fast hon har den vid ena tutten så hon ser ut att ha en snopp och hela alltet precis som en hane.. Men i alla fall så har hon fått cancer, en tumör där. Hon lider inte av den och veterinären kan inget göra eftersom risken är större att hon dör under operationen än att hon dör av själva cancern. :/ Så det kan ju vara så att ägaren vet om knölen och kanske vet att ingenting går att göra åt den om hunden var gammal som du säger.
Detta passar väl bättre inne på hundar-ifokus eller blandrashundar-ifokus?
Hur det än såg ut, så är det enbart spekulationer från din sida, att ägaren inte kontaktat veterinär.
#6 Det vet nog ts om själv, tror att inlägget mer handlar om det läskiga och sorgliga hon såg. En OT-tråd om något man kanske vill prata av sig om, helt enkelt.
Förstår att det såg otäckt ut med en sådan stor knöl, stackars hunden, om den lider av den, och ägaren till den :(
Oj, jag har inte ens upptäckt att det inte är hundar eller blandrashundar jag är inne på. Jag såg endast rubriken till höger, på senaste inlägg …. och hakade på. Det var inte meningen att uppröra någon, även om jag står fast vid att många spekulationer inte har någon grund, utan de allra flesta djurägare vill sina djur det bästa, och kontaktar veterinär.
#1 Oh, det där lät kaxigt. Hon hoppades ju på det?
Man får hoppas på det bästa! :) Vad bra att du är uppmärksam TS och märker sånt!
#5 Mjo därför är den en ot tråd :)
#6 Även som det inte är min hund är jag oroad för den, jag känner den inte, jag känner inte ägarna. Jag vet inte om de kontaktat veterinär, jag vet inte om den fått vård men om den fått vård som en djurälskare så blir jag oroad även som det inte är min när jag ser något som det, det har jag väl all rätt till? Och är lite för blyg för att gå fram och fråga om det :/
#7 Jo det är precis så jag tänkte, det var faktiskt rätt otäckt :/
//Joanna
#10 Fast … om du är oroad, sträck på dig och våga gå fram och fråga. !!
#8 Åh ja det har hänt mig med att jag kommit in på tråd och inte tänkt på vilken sajt jag var på
#9 Jo mina ögon riktar sig väldigt mycket mot rottweilers eftersom de är min favoritras, men skulle gjort en tråd om det här också även som det skulle vart en tax eller annan ras
//Joanna
#11 Jo men är fortfarande lite feg eftersom jag är rädd att de kommer anklaga mig för att säga typ att de misshandlar den och sen bara ignorera så får jag aldrig veta på svaret
//Joanna
Fast du vet ju inte om de varit hos veterinär eller inte. De kan mycket väl varit där och att veterinärerna har valt att inte göra något just exakt nu, det behöver ju inte vara något akut.
Vi har en Rottweiler som har en tumör i baken, vi väntar fortfarande på svar efter biopsin som togs för några veckor sedan. Den sitter rättså illa till, men det är inte akut för tillfället då hon kan göra allt som en hund ska kunna göra. Så visst kan man ha varit hos vet. bara att de inte har velat göra något åt det.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#14 Har inte sagt att de inte varit där, har sagt att jag inte vet eftersom att jag inte känner människorna eller hundarna men en bula stor som en fotboll lär man reagera på när man ser, vågar inte gå fram och fråga vad det är för den hunden är inte gammal direkt. Fegis mig
//Joanna
#15 Om du träffar de igen kan du ju fråga om du får gosa lite med valpen(eller hur gammal den nu var) och sedan fråga lite snällt vad bulan är för något. Så får du kanske veta men du är inte pangpå ^^
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#16 Jo så kan jag ju göra, tänkte inte så långt alls!(Smartis jag är då) Den ser ut att vara ungefär 1 år alltså inte så robust som vuxna hundar är
//Joanna