Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 578 ggr
LadyNagini
0

träna kanin?

kan man träna en kanin som en hund? typ, kan man lära den att komma till en när man kallar på den ?

Lattjo
0

Ja med lite träning så går nog det mesta att lära en kanin. Min kan komma på inkallning (när han vill) :)

[hejhejnaffy]
0

Klart! Med lite tålamod kan man komma långt! Jag lärde Berry 3 trick: Gå på bakbena, stå på bakbena och cirkel. Han kunde alla trick utantill på komando :,) Han kunde dem redan efter 1 vecka med några minuters träning var dag. Tyvärr gick han bort i torsdags :'(

[MellMell]
0

Min ena hona lärde sig att komma vid inkallning, och en av ungarna jag hade lärde sig att stå på bakbenen på kommando när hon va 7 veckor. :) De är väldigt lättlärda :P

Fridaaaa
0

Jadå det går, om kaninen är motiverad och du lyckas motivera och träna på det sätt som passar dig och din kanin :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LadyNagini
0

Tålamod är något jag saknar, men det låter riktigt kul :D

#2 Begkagar <3 *törstkram*

Har en fråga till. Är det sant att bruna o gula kaniner har större chans att få fetma än de svarta o vita

Fridaaaa
0

#5 Nej det handlar inte om kaninens färg. Utan individ och lite ras med då vissa raser tenderar att lägga på sig mer än andra om man inte håller kosten rätt :)

slarvigt
0

#5 Det är jättekul att träna kaniner :) Speciellt när man kan märka framsteg så himla snabbt. Och man lär känna kaninen på ett helt annat sätt, man kommer verkligen närmare varandra när man "jobbar" lite ihop, antingen det är trick-träning eller hoppning.

Fridaaaa
0

Ett tips:klickertraning.ifokus :) Där får man bra tips? :D

[hejhejnaffy]
0

#5 Tack, det värmde