Zvintos B-kull
Från och med nu kan B-kullen födas vilken dag som helst. Hon är på dag 28 idag och magen har ändrat placering, är stor och spänd. Det är alltså samma kombination som A-kullen och denna gången hoppas jag att hon tar hand om dem. Dräktig är hon garanterat, för nyss när hon låg ner så strök jag henne över magen och kände ett huvud på sidan. Höll kvar handen och kände hur bebisen vände på sig. ♥ Gissar på att ungarna kommer imorgon, på dag 29 som förra gången.
Hon höll mig på sträckbänken länge, men nu håller bebisarna på att födas. Jag kan redan nu se skillnad i hennes beteende mot förra gången. Denna gången har hon boat riktigt ordentligt och letat på vartenda strå som låg i buren och lagt det i boet. Hon valde att boa i toalådan, som gjordes rent för någon dag sedan och som hon hållt ren sen dess. Tror hon kände att det blir för varmt i bolådan den här gången. Uppdaterar lite senare ikväll med hur många bebisar det är.
Gud vad roligt!
Behövde visst inte vänta tills ikväll, då hon hoppat ur lådan och satt vid matskålen och väntade nu. Gick ut och gav henne lite mat och lite torkade hallonblad och tjuvkikade i boet. 6 små godingar ligger det är i och det är ett fint bo denna gången! 3 ljusa och 3 mörka, så vi får se vad de blir. 
Grattis! Hoppas det går bra
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
GRATTIS! Äntligen :D
#4 & 5: Tack! Hon höll mig på sträckbänken alldeles för länge tycker jag! Skönt att det än så länge verkar som om hon kommer ta hand om dem, så hoppas det fortsätter! 
Ett ordentligt bo denna gången.
Toalådan var tom när hon började, så inte konstigt det tog tid. Petig var hon också. 
Grattis Ninni!!:''D
Riktigt glad för din skull:)
Längtar efter att få följa ungarnas utveckling :)
(om du nu tänker uppdatera om dom) ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#8: Självklart kommer uppdatering, det borde ni veta vid det här laget, hehe.
Tack förresten. 
Grattis:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Grattis!
Grattis!
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Grattis!
Grattis!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Grattis!!
Grattis! 
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Grattis!
HAHAHAHAHAHA…..
Tack allihopa. 
det ska bli så kul att se alla bilder sedan!!! :)
HAHAHAHAHAHA…..
Grattis! Kaninungar är nog bland det sötaste som finns :)
Hälsningar Amanda och kaninerna
Stort grattis!! Spännande :)
Bebisarna är än så länge välmatade och välskötta. Tjuvkikade lite snabbt på färgerna och det blev väldigt bra utdelning för min del, många att välja emellan! Av 6 ungar blev hela 5 stycken white zobel! 3 white zobel blå, 2 white zobel brun och 1 zobel brun som det ser ut i nuläget. 
Usch Ninni, inte bra med så många white zobel blå (favoritfärgen hos mig). :P Får undvika att kolla på dina bilder framöver helt enkelt *och blunda när jag är inne på facebook*
#23: Mer White zobel blå åt folket, vettu.
Så då får du blunda hårt, för bilder kommer det garanterat i massor!
Grattis : )
Åh, jag är somsagt intresserad av en White Sobel Blå. Jag undrar om du har möjlighet att hålla mig uppdaterad via facebook. Jag kanske hittar någon som jag faller för. Iförsig står jag redan på intresselistan.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
#26: Det är bara att hålla koll på Facebook på Zvintos Kaniner. Uppdateringar kommer där också. 
Idag hade jag tur när jag var ut. Fyllde på hö och gav mamma Ulva lite mat och kikade sedan till de små bebisarna. De låg där i boet med välmatade magar, men det saknades en bebis.. Plockade ur alla och letade sedan igenom boet - ingen bebis där. Lade tillbaka de små och såg sen något som rörde sig på andra sidan buren, där Ulvas favoritplats är. Den var lite lätt kall, men pigg, så den lär ha följt med ut ganska nyligen. Lade ner den i det varma boet, så den lär nog bli varm väldigt fort igen.
#28 Oj, skönt att du hittade den!
Hälsningar Amanda och kaninerna
#29: Ja, det var en väldans tur. Hoppas att inga fler råkar följa med ut.
Alla 6 lever ännu och Ulva har då mjölk så det räcker, med tanke på deras välfyllda magar!
åhhhh bedorande 
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Håller med #32 sitter just nu och dreglar över bilden #31(nej skämta).
Ååååh va avis jag är alltså.
Så söta de är! Man går ju och oroar sig så otroligt mycket nu den första veckan, brukar kolla buren stup i kvarten för att se om någon kommit utanför boet, men har man otur händer det ju när man är borta. Tyvärr är det inte möjligt ännu att vara mammaledig med kaninungar… ;) Tur att det gick bra denna gången!
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
#34: Haha, mammaledig med kaninungar, det vore något. 
Alldeles nyss fick jag rädda ytterligare en unge, denna gången en white zobel blå. Gick ut och såg att Ulva dragit mer päls och lagt över boet, antagligen var det ganska kyligt i natt. Sen ser jag helt plötsligt en bebis som ligger mitt i buren och rör sig inte.. Trodde den var död först, men den levde fortfarande när jag tog i den. Stoppade den genast innanför BHn för att den ska få lite värme och vartefter den värmts upp så rör den sig mer och mer nu. Den ligger till och med och smålåter lite. ♥ Så fort den är tillräckligt varm ska den läggas tillbaka i boet med sina syskon.
5 dagar gamla idag och Ulva sköter dem så gott hon kan. 6 ungar verkar dock i nuläget vara lite för mycket. Ska ge henne lite mer örter för att hjälpa mjölkproduktionen på traven, annars får jag nog hjälpa henne att stödmata de som fått i sig minst, för att "lätta lite på trycket" för hennes del.
Ninni, kom och plocka hallonblad, skall vara bra för mjölkeriet….
#38: Tack för erbjudandet. Borde väl funka lika bra med torkade hallonblad antar jag? För det har jag hemma och har ökat på mängden åt henne.
6 dagar gamla idag och de är så sjukt söta!
Unge 1, en av minstingarna i kullen.
White zobel blå
Unge 3, som tidigare var lite tveksam om den blir blå eller brun, syns nu att den blir brun.
Så, white zobel brun.
Unge 4
White zobel brun
Detta är just nu min favorit. Störst i kullen och helt klart den med bäst teckning. Bara hoppas att den inte blir som på pappa Frasse, att den blir för hög.
Unge 5
White zobel brun
Även denna är en av de minsta i kullen och kommer få lite hjälp med ersättning.
Nu ni har jag en liten stund över och hinner in för att uppdatera med bilder. Kullen är nu 3½ vecka gamla och börjar bli sådär sjukt söta.
Zvintos Balthasar, white zobel blå hane.
Zvintos Barney, zobel brun hane.
Som ni ser en väldans mörk zobel brun, då han i princip ser svart ut.
Zvintos Bastian, white zobel brun hane.
Även han en väldigt mörk sådan och ser white svart ut.
Denna goding har förälskat mig totalt i, trots att jag hade planerat att spara en hona denna gången.
Naaw, de e ju så sjukt fina! :)
Zvintos Belanna, white zobel brun hona.
Denna fröken är tyvärr också väldigt mörk i färgen.
Zvintos Beatrice, white zobel brun hona.
Hon är den av de bruna som är ljusast i färgen.
Zvintos Benjamin, white zobel blå hane.
Min andra favorit i kullen.
Bastian är ju hur fin som helst!!
Lite nya bilder på godingarna som blir 7 veckor imorgon! Bilderna är från när de var strax över 6 veckor.
Zvintos Balthasar, tingad och ska till barnfamilj.
Zvintos Barney, tingad och ska även han till "barnfamilj"/kelhem.
Minstingen Zvintos Bastian, tingad och ska till kel-/utställningshem.
Zvintos Belanna, tingad och ska till kel-/utställningshem.
Förvarnat både Belannas och Bastians blivande ägare om att de troligen inte kommer få särskilt höga poäng alls om de går igenom.
Två nyanser av white zobel brun.
Belanna och systern Beatrice
Triss i white zobel blå.
Benjamin, Balthasar och Aslan.
Nya bilder på godingarna. Först de 3 som nu är hos sambon i Kumla och ska hämtas av sina nya ägare på lördag.
Zvintos Balthasar
Och så de 3 godingarna som är kvar hos mig.
Zvintos Barney, som hämtas av sin nya familj i mitten på augusti.