vad kan man torka?
Vad kan man torka som kommer utefrån?
för om det är nått så vill ja starta samla ihop och börja torka=D
brännässlor(Uppskatas här hoss kaninerna),Maskrosor,Gräs,Klöver,blåbärsris.
Annat som man kan torka:
Morot
Bannan
Äppel
hallon
jordgubbar
smultron
blåbär
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Löv från olika frukterträd och bär (smultron, krusbär m.m) uppskattas enormt hos mina kaniner också :) Utöver sakerna som redan blivit nämda ^^
Rölleka är att rekommendera, uppskattas stort och är dessutom bra för magen, vare sig den är torkad eller färsk :)
då kommer nästa fråga=)
1 hur torkar man? vissa ska man ju torka i ugnen, måste alla göra det?
2 vart hittar man rölleka
1. Jag torkar i ett förrådsutrymme, på en torkställning av bommar och "sockerbitar", jag torkar rölleka och brännässlor och de fungerar utmärkt på ställning :)
2. Vet du vad rölleka är för något? Man hittar dem hursom på hyggen, i diken, på ängar, ja lite varstans ;) De har lätt för att växa å trivas så de brukar finnas överallt :)
Hmm, kollade upp rölleka på google för att länka… Verkar som om jag tänkte på en växt men sa en annan :P
Jag ändrar mig och säger mjölkört ;)
http://www.cartinafinland.fi/sv/picture/43229/Mj%F6lk%F6rt+-+Epilobium+angustifolium.html
#7 får ändra mig igen…
Trodde förut att rölleka å mjölkört var samma sak så jag har blandat ihop dem ganska duktigt här ser jag XD
Rölleka är bra för magen och går att torka, det är en flerblommig, vit blomma :)
Mjölkört går också bra att torka men är inte bra för nåt särskilt vad jag vet :)