Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 900 ggr
PunkyCheese4ever
2

Kaninkris

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Glad

Jag har en kanin som blivit så att säga "ensamstående". Jag vill inte skaffa en ny kanin och den jag har kan inte vara ensam. Är det någon som bor i Stockholms trakten som kan tänka sig att ta en till kanin till sig? Eller vet någon om det finns någonstans man kan lämna bort kaniner så att de kan få nya hem.

Det är en hona som är blandras utan stamtavla och lite skygg är hon men det går över om man ägnar mycket tid åt henne. Hon är runt 2 år och måste få en kompis att vara med.

Om någon vill veta mer om mig och kaninen så mejla till: PunkyCheese4ever@gmail.com   Glad

Tacksam för hjälp!
(Hoppas att inlägget inte bryter mot sajtens regler)

juliafrojd
0

Kaniner kan gå själva ;)

PunkyCheese4ever
0

Jag vet men min mår inte bra av det och behöver sällskap, hon verkar inte äta tillräkligt bra och har ingen "livslust". Rynkar på näsan

[FiaArne]1
4

#1 Ja dom kan gå själva om dom har vant sig vid det men kaniner som har levt ihop med varandra kan bli väldigt deprimerade av att sin kompis dör, jag har varit med om kaniner som blivit så nere så att dom dött av sorg.

PunkyCheese4ever
1

Det är därför jag måste hitta ett nytt hem med en ny kompis åt henne. Glad

[FiaArne]1
2

Ja precis :) jag skrev till Julia För att hon skrev att dom kunde gå själva :D

PunkyCheese4ever
0

Ok men har ni några tips? på vad jag kan göra??? SkrattandeFlört

[MiniPim]
2

Kaniner är ju inte flockdjur, men om den är uppväxt med en burkompis så förstår jag.

Det är bara att vänta och se om någon söker. :)

Stiinisen
0

Du får se vad som händer , verkar hon deppig i nuläget?
Äter hon ?
Springer runt?
eller ligger hon bara i ett hörn?
Hon kommer antagligen få ett super hem, eller trivas som ensam kanin. :)

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/