kanin i källare
Jag och familjen håller på och funderar på om vi ska skaffa kanin. Först och främst avvaktar vi allergitest av maken (som känner av en del katter, inte alla) och barnen.
Helst av allt vill jag ha en kanin som bor i vardagsrummet vintertid och ute på sommaren. Men funderar också på hur källaren skulle kunna fungera. Vi har en källare som vi använder, hemmabiorum, hobbyrum, tvättstuga….och ett fd pannrum. Det är det sistnämnda som skulle vara aktuellt, där är bara en av ytterväggarna under mark, den andra är bredvid garaget (som är i källaren i huset). Nackdelen med det rummet är att det inte finns något element där. Vi har även nyligen dränerat om runt huset så det ska komma in mindre fukt.
Hur vet man om det är för dragit och fuktigt? Jag tänker att man kan få bort det dragiga med tunga/tjocka draperier och bra ventiler utåt. Men det fuktiga? Luftavfuktare har vi en i tvättstugan.
Har make och barn kommit i kontakt med kaniner tidigare? Man kan nämligen inte utvecklia allergi mot nått man inte träffat tidiagre.
hut det är med fukt vet jag inte. Vet att vi hade en kanin boende i källaren n'rkag var barn. Det var ett stort, torrt pannrum.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Nej, inte direkt i kontakt, maken vet jag inte, men barnen har bara träffat kaniner korta stunder utomhus. Maken känner av en del katter och det är mot det de ska testa sig i fösta hand. Om de visar sig att de är allergiska mot katter tänkte jag att vi ska hitta någonstans där de kan få träffa kniner ordenligt.
#1 Jo den kan man, om man är päls allergiker och aldrig har träffat en tiger behöver det inte betyda att man inte är allergisk mot dem.
Jag har nämligen pälsallergi och mina kaniner bor ute året om, funkar jättebra :)
#3 samma här :P
hela min familj är pälsallergiker men det funkar utmärkt med min utekanin ;)
Det låter skönt att höra.