Hur de bor
Jag försökte vid ett inlägg få ut en film om hur mina kaniner bor men det gick inte så bra då den aldrig ville ladda klart! Så jag kommer med bilder ist. Just nu håller jag på att renover - MYCKET här hemma. Mina planer är att skaffa alla burar i en (alltså fler facksbur) och smartare hagar, för just nu är allt lite huller om buller.
Här kommer första bilden
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Har du/Har du haft buren till höger ute på blocket ? Känner igen den ;)
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
Känner också igen den^^
Undrar bara lite om kaninen bor där på vintern också? Med tanke på snö och grejer. Hehe, bara undrade :)
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
japp, har den fortfarande ute på blocket - den bytes ut mot flerfacksbur.
Jag har de ute på vintern :/ Äckligt och smutsigt… Men ah, vill ju igentligen ha en flerfackbur för det är lite smidigare snyggare och tar mindre plats… :(
Jag har tvåfackare jag skulle kunna tänka mig att byta mot? :)
Om hagen medföljer :)
#5 visst! Kan man få bilder och mått? :)
Mått kan jag ta senare, de är inga" jätte" fack med dom räcker till dvärgkaniner :)
#4 Fast den buren är inte laglig till vintern, eftersom den ligger på marken.
# 8 ;o? Jasso? :O Den är dock isolerad i alla väggar… Men den står på två tegelstenar där bak… :P
#7 uch, jag hatar det där materialet… Nej taack! Har en liknande sådan bur och den möglar sönder
#9 jasså gör den :O Jag har haft mina i tre år nu ute i snöstorm, spöregn och aldrig sett ett uns av mögel :)
#9 du får väl lacka den buren så att den håller. :)
HAHAHAHAHAHA…..
#7 är buren verkligen godkänd? Tycker facken sen väldigt låga ut. Hur höga är facken invändigt där det är som lägst?
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#11 jag har aldrig behövt lacka dessa, men kan ju vara en bra idé :)
#12 Minns inte riktigt, kan mäta senare, den är inte så låg, kaninerna kan utan problem sträcka sig uppåt och sträcka ut sig när dom sover.
#7 en sådan bur är pytteliten inuti.. ej laglig och en dvärgvädur kan inte resa sig helt upp på bakbenen! =) Men dom är fina och räcker till ungar t.ex. Kan väl ha hermelin i den men absolut inte dvärgvädur.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#14 konstigt då att mina kan sträcka ut sig helt perfekt, Men denna bur är egentligen till just hermelinerna, Dvärgvädurarna ni ser där på bilden är endast där tillfälligt. Men som sagt, aldrig haft en kanin som inte kan sträcka ut sig som den vill där.
#15 Mät inuti jag är lite nyfiken! Mät alla mått!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Som jag sa ovan så ska jag göra det såfort jag har tid, och som jag också sa så är den endast tillfällig ,precis som nästan alla mina burar, då vi snart bygger kaninstallet !
#17 Ja självklart, det var inte menat som ett påhopp. Men jag personligen hade ej sålt en sådan bur till någon med dvv… Självklart funkar den tillfälligt =)
#18 verkade lite så, men nu vet jag att du inte meande det då.
Burarna var några cm för låga, detta är inget jag märkt av men blev lite besviken.. Men ja, Kaninerna som bor där får ju utevistelse och som sagt, endast tillfälligt boende, så dom klarar sig ! :)
Viggebys: Jag är inte intresserad men tack ändå!!! :D :D :) :*
#20 du har sagt det, men jag bestämde mig för att burarna får stanna :)