Rullar på :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Redan 201? :o
nummer 3! :D
//Ida
Wohooo nummer 4 :D
Nummer 5 :3
Gud, är det bara jag som inte är intresserad av att vara med vänner? Jag gillar bara att vara med 2 av dom..D:
#5 Samma här, är inte heller intresserad av att vara med vänner.
Jag gillar att vara med kompisar, ibland. Fast med större mängder (om man säger så) då känns det bara jobbigt. Är nog lite folkskygg..
Fast kaninvänner går hur bra som helst ^^
Vad bra att det inte är bara jag då :)
__
Har bestämt mig att Leo måste komma i bättre kondition.. Han är så klumpig o.O imorgon ska jag vakna kl 9 och gå ut på en promenad med Leo, sen ska jag nog vara med Emma och efter det så behöver jag städa dom 3 burarna… Om det blir regn dör jag!
Var hos mormor tidigare och hämtade nya matskålar till kaninerna. Begagnade glas och porslinsskålar från 80-talet. Stadiga och rejäla och framförallt snygga! Nu slipper jag äntligen dom förra tillfälliga plastskålarna från IKEA. ^^
jätte trött :(
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Varmt och häääärligt! :D
Vaknade nyss, jag ska ju ut med Leo men har ont i magen.. Men jag vet ju vad det är… Åt massa mjölkchoklad igår, mamma sa stt jag skulle ta 1 ruta men det blev mer när hon inte va hemma!Dumma laktossak.. Sen märker inte doktorn att jag är laktosintorellantf innan 2 år
hej hej!
HAHAHAHAHAHA…..
#5 Tycker heller inte så mycket om att vara med vänner. Är helst med djuren ^^
Här är det mulet och grått.. igen.. Vet inte riktigt vad man ska hitta på idag..
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Storstädar marsvinsburarna och vardagsrummet :)
Så marsvinen är på "bete" ute hehe :)
Jag älskar att vara med vänner, även med sambon, såklart
Gillar man inte att vara med kompisar borde de ju inte klassas som kompisar, haha..
Idag är det molnigt, lite skönt när det var som en öken här igår! Tar nog ut Willow (eller möjligtvis Charlie) på gräsplanen sen. :)
Jag vill ha en dvärgvädur också :/
Kollade könen på ungarna lite snabbt. Av 10 ungar såg det ut som 7 hanar och 3 honor, kan man ha mer otur?
Ja ;) att alla skulle varit hanar hade nog varit ännu mer otur..
Trist med fördelningen, jag vill också ha mycket honor i min kommande kull. Men med min otur blir de säkert jackpot i grabbar xD
Åh så triiiiiist att bara sitta här framför datorn och inte göra något i det här dystra vädret. Det gör så man blir trött på att vara framför datorn men man vet inte vad man ska göra annars.
(Vill inte göra vad jag egentligen ska göra lol)
//Joanna
Hos mig är det sol och varmt, Jag var på ikea idag och köpte… Kaninprylar…? Efter att jag vart i finnland och om vi åker på sista minuten efter det ska jag typ få en :D !!!! Asså gud jag hoppar runt som en liten skuttis xD
#19 Dystra? :P Har ni så kasst väder? Vi har 24 grader och sol :D
Har trixat lite med bambi, han får 5över 10 :P men han e död nu, ligger i buren med stäängda ögon, så knasigliten fiiis <3 <3 <3
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#18 Ja, det förståss.. Men hade hoppats på med dvärgvädur rex honor, fick en, då jag kommer få mest rexbärare nästa år.. Men har en fin rexbärare i kullarna också som är en hona så ja ^^
#21 Amen det ändrade sig ju bara för det, men förut var molnigt och kändes åskigt
//Joanna
Jobbat idag, och är redigt trött nu, kan jag lova! Haha. Är i vart fall väldigt glad att ha ett bra jobb, med fast timlön inklusive semesterersättning. Bra när sådan är seriöst, så det inte blir strul med löneutbetalning sedan.
Annars ser eftermiddagen lugn ut, och solen skiner - svensk sommar!
reeegn… suck. kan ju inte åka till min ninunge juuu. inte snällt på babyn att stå under tak och gosa då..
ge mig sommmmaaaar
Sitter ute i solen och äter nudlar. Funderar på att ta en kort promenad längs älven med hunden.. ^^
oj… märkte precis att jag inte varit här inne sen i början av maj… Får försöka komma igen nu då. ;)
Fått hem min Schasengold pojk.<3
Precis varit på gymmet, och ska nu hem och städa. Ska försöka sova tidigt ikväll och därmed sova ikapp missad sömn - imorgon blir en dag med först jobb och sedan ett spännande fotojobb för ett stort företag. Mycket roligt! Hoppas ni får en fin sommarkväll! :)
Imorgon åker man. Kommer sakna de små söta Teletubbiesarna! ^^
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Kollar Gordon Ramsey i Indien! Tycker om det eftersom han inte är så arg i de programmen
//Joanna
Prince! :3
Brw är det nån annan på KIf som har Schasengold? :o
#33 Vet en till som har, men minns inte användarnamnet ;)
Hade själv planerat att köpa en sachsengold till nästa år, men nje det blir dvv rexar istället ^^
#34 Schasengold som ärså söta :D
Hobbymupp har en såg jag nu :)
Köpte idag med :3
#35 Ja.. Har varit en favorit länge, men då köper man ju goaste dvv och fastar där.. :p Nä en sachsengold ska jag ha någon gång ;)
Ja, hon har. Men det var en annan jag tänkte på.. Nog har man bra minne allt..
Har jag fel när jag tror att rasen stavas Sachsengold? :)
#37 nej sachsengold stavas det :) Väntar in min andra nya avelshane Felix, han är här om bara några få minuter! ^^
#38: Jag tänkte väl änna det, haha!
Vart på ett välbehövt gymbesök, 30 min cykling och sen cykel hem också i alla uppförsbackar. Nu lunch med mamma och sen så ska jag nog städa ur någon bur. Blir gos med alla sen också! :)
Hihouw har målat idag :)
Och jag ska lära ER skillnaden mellan Måla och Rita- Att rita, då använder man inte mer än 1 färg och oftast Penna, när man målar använder man pensel, eller kritor osv
- Att måla är att färglägga eller att måla något med färger
Detta är min åsikt och Måla och Rita kommer Aldrig vara samma sak för mig
Målat Akkio idag :3
//Joanna
#41 Snygg! :O
Kan inte måla, så fort jag försöker sätta färg på något så ser det ut som om en 3åring gjort det..
Blyetch (stavning?) skisser kan jag i alla fall få så bra så att man ser vad det är, haha ^^
Nu blir det 3 timmars maraton med Top model och Prodjekt runway! :D
~ Kram Nadja ♥
#42 Åh tack :D Dock inte så bra på det än ^^'' Detta är bara andra gång jag målat med färg som behöver vatten x) Men blev ganska nöjd. Mamma tycker dock den är skitbra och behöver en ram dock om jag skulle ritat detta med blyerts eller kritor skulle hon aldrig säga sånt hon skulle bara sagt att jag skulle spraya in den så det inte kan suddas ut xD
Jag älskar skisser, de blir bara finare än slutresultatet för min del :3
Tack för du påminde miiiiiig! Kollar bara på Project Runway men skulle totalt glömt av det annars!
//Joanna
På söndag är Hemi på dag 30.. Och vi ska till åsele på marknad. Kan man förvänta sig bebisar när man kommer hem? 
// MT ♥
Åh knappt 2 veckor kvar:P
Min fina Caspian är helt underbar!
dock så råkade jag klippa han i pulpan idag :'(
Fick ta blodstopp , och det slutade.
Nu får jag hålla hans tass under uppsikt lite bara..
Felix har charmat hela familjen.. ^^ Och inte minst har han verkligen charmat mig. Huvudet och dom snälla ögonen, såld! Ja, ska bli kul och se vad han kan ge till dvärgvädur rexarna nästa år.
Hans blivande tjej verkar redan ha kärat ner sig i honom.. Gör sig snygg och viftar på svansen. Hon tycker inte det räcker med de bebisar hon har, hon verkar vilja ha ännu mer -.- :p
Vad tusan, missade jag #200 när jag var i Venedig?! Taskigt 
Wihoooo!
Ska till london (Y)
#49 FUUSK, vill också diiit.. :((
~ Kram Nadja ♥
#50 Thihi, du får följa med ;D
såg en lääääskig film…. funderar på att skaffa en papegoja.. en tala de isåfall, vad sägs?
Jag är trött, stänger ner datorn, borstar tänderna och håret, hoppar i pyjamasen, är ännu tröttare nu, kryper ner under täcket, kollar FB en sista gång, ögonen faller ihop, släcker sänglampan och blir då klarvaken -.- Varje kväll likadant…
#54 Lägg dig när du är pigg på kvällen så brukar iaf jag somna x3
//Joanna
Good morgon ! Vilket väder !! Det regnar och är 14 grader. Såhär kommer det nog vara hela dagen, Gud vad härligt !! Om tre veckor, oj oj oj då kommer jag få en lite niinis unge ♥ Efter många om och men så hare blivit så at h*n får bli en innomhus kanin. Jag måste ju ta bort mitt skrivbord men vad gör det ? jag kommer få en ny liten bästis ! Är så glad men ändå så irreterad att jag måste vänta 3 veckor pga våran resa till finland *Mummlar surt* Men iallafall…
#53 En papegoja kostar rikitgt mycket pengar, tar enorm plats osv ;)
Skaffa undulater eller nymfparaktier i så fall, dem kan lära sig prata till viss del :)
Kan undelator och nymfpraktiker också prata?
Hahahahahahhaah vad sööööt <3 <3 <3 http://www.youtube.com/watch?v=GyVxDQa1MD0&feature=related
#58 Skrev ju det att dem kan lära sig prata till viss del ;)
Men såna stora papegojor du tänker på som ara, kostar väldigt mycket pengar (runt 10 000 kr och uppåt oftast), dem behöver väldigt mycket yta, kräver väldigt mycket tid osv
60# förlåt men vad menar du med en viss del? :D
Vad sägs om denna då http://www.blocket.se/blekinge/Morhuvade_ungar_41456485.htm?ca=22&w=1
#61 Ja dem kan inte lära sig lika bra som de stora papegojorna men är inte omöjliga att lära vissa ord.
Det är trevliga fåglar men högljudda, inte så bra att ha i lägenhet :)
Vi hade såna på skolan jag gick och vet även en som fött upp.
Dem kan lära sig vissa olika saker och även säga vissa få ord.
Men det är min erfarenhet, att dem är högljudda och inte så bra i lägenhet som du bor :) Stör grannarna då :P
62# Tusan oxå…. :( måste alltid finnas problem med djur jag vill ha :(((( men underlator då? förlåt att jag frågar med väerkar vara kunnig :D
#63 Undulater, kan lära sig prata vissa ord, men man måste ha mycket tålamod :)
Du bör ha 2 st undulater för att dem behöver ju lite sällskap :)
Mamma föder upp undulater.
Sedan behöver dem ju komma ut och flyga helst varje dag i något rum för att få röra på sig ordentligt :)
64# Okej tack, e de högljuda? e de svårlärda oxå?
#65 Mamma har ju sina ute, så vet inte hur vuxna är inne direkt. Det är individuellt hur snabbt dem lär sig, precis som hos kaniner :)
Ullared idag :D Ska köpa nya matskålar och sånt! Och presenter till min lillasyster som fyller 7 imorgon.
Jag varnar er, att vara laktosintorellant suger. Våran släkt firar alltid nästan alla födelsedagar med en slags chokladtårta som vi beställer. Och det har vi gjort i 9 år nu ungefär. Och nu, så blir jag laktosintorellant och måste äta äcklig tårta ;(
#67 Min pojkväns mamma och ena lillasyster är laktosintoleranta, och det finns många många saker man kan köpa som är laktosfritt men som smakar likadant som det med laktosfritt, så det begränsar inte vad man kan äta eller dricka så mycket.
Mina små flickor Holly och Trulls, är så sociala man kan bli o.o
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jobbat hela dagen och fryser som in i jag vet inte vad. Suck! Ska sedan göra mig i ordning, ska iväg ikväll. :D
Buh suris idag :/
//Joanna
Varit i stan, köpt hårfärg (Nu får jag snart mörkbrunt hår, LÄSKIGT) Valde den för att den var utan amoniak och inte testat på djur :3
Fick ett par Levis shorts för bara 250 kr, och prisrossetter till kaninhoppningstävlingar gratis. Han i butiken ville bara få bort dem, haha ^^
Så fick jag min födelsedagspresent i förväg också, Rock of pass! :) Ålands största festival :)
Loreen, Timbuktu, Mange makers, Ded by April och Veronika maggio ska ses :)
~ Kram Nadja ♥
Trött på regnvädret som hållit i sig i fyra dagar. 
Skönt med en ledig dag. Fick gå hem igår från jobbet pga knäet.. Var till VC idag och läkaren konstaterade att det är svårt att göra något åt det eftersom problemet sitter i knäskålen. Fick åtminstone lite antiinflammatoriskt som räcker i 1 månad, dvs den tiden jag har kvar att jobba. Hoppas det ger effekt snart, så jag kan jobba som jag ska.. 
Varit borta hela dagen och kom hem till 5 underbart goa kaniner och för att inte tala om alla 10 ungar.. ^^
#68 Jo, men vi frågade om laktosfritt men de hade inget..
Laktosfritt är äckligt
nu vet jag hur man gör en vattenstämpel :)
HAHAHAHAHAHA…..
#77 Vad är det? xD
det här : http://majahimajaha.blogg.se/2011/december/vattenstampel.html
en bild på min vattenstämpel :)
HAHAHAHAHAHA…..
#76 laktosfritt smör är nog något av det vidrigaste som finns, hej vaselin liksom… annars tycker jag inte det är några problem att hitta laktosfria produkter som smakar bra, men visst finns det rena skräpprodukter där ute också
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#76 Laktosfritt smakar typ som vanligt, har smakat flertal laktosfria saker :D
Har ni testat Bregott smör? Står inte att det är laktosfritt men min svärmor har det och hon är laktosintolerant men tål det :)
#79 okej :)
#81 Smör smakar vanligt tycker jag, laktosfri bregott är jättebra :D Men tex yoghurt smakar jätteäckligt
Det är sjukt hur snälla personer man kan lära känna via fokus alltså.. Iofs inte via KIF men ändå, helt underbar människa som är så förstående och snäll.
#84 håler med , har lärt känna några väldigt snälla mäniskor här. :3
Kikade precis på mitt högskolebesked - jag kom in!! Så nu skolar jag om mig till CNC-tekniker! 
Det e nog det bästa som finns, vara snäll! <3 ÄLSKAR ER KIF<3
Goare kille än Felix får man leta efter.. <3
#86 Vad gör man som CNC tekniker? :O
Grattis!! :D
//Joanna
Är så glad, har en kull just nu där mamman är Rex sb och pappan är rex ev sb och det har kommit en satinrex :D
sen ser vissa rexar ut att kunna få stamtavla också.
men känns ganska roligt att han ger satiner, inte ofta de får några ju när satinen är på hans mormors sida vilket blir gammelmormor på ungarnas sida ;)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Usch och fy, dödsolycka här på orten… 
#92 den sprids på facebook :(
säger bara otur och att man verkligen ska ha respekt när man hör att de är påväg..ser så många som struntar i att veja och släppa fram de när dom har blåljusen på :/
#93: Absolut att man ska ha respekt för räddningsfordon! Särskilt när det är småvägar som i det här fallet. Känns så onödigt/sorgligt att någon var tvungen att behöva sätta livet till. 
#86; Grattis! :)
Sitter och spelar Minecraft med bror, dock råkade vi spränga för mycket så servern krachade visst O_o
-' Malin Hultman
#83 Beror på vilket märke man väljer ;)
#83; jag tycker faktiskt att yoghurten är jättegod, iaf Arlas vanilj ;D
-' Malin Hultman
Åh va lurad jag blev! Såg ett streck på Akkios underläpp och tänkte vad tusan! Sen såg jag röda fläckar på gallret som han gillar att bita på och blev ju förskräckt och kollade snabbt vad det va.. det var spår av vatten från vattenflaskan och det röda var från jordgubbar som min syster gett genom gallret :C Trodde han typ bitit något och blitt av med tand eller någonting som det
Fick rivsår igen! Ett vid nagelband så jag blöder under på något konstigt vänster och ett på ovanhanden
//Joanna
#94 ja visst är det :(
stackars familj, hoppas att de andra klarar sig iallafall.
Jobbat, grillat med kusin, nu promenad och sedan ska jag försöka packa. Känns väldigt fint! Fick dessutom jobbnycklarna idag, vilket känns superbra.
YES! :D
Kom in på högskolan!
Nu slipper jag Af & Fk MOHAHA!
Sitter och funderar på vilken av honorna jag ska para… :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#97 Arlas vanilj skulle jag kunna dö för 
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Så söt Frida :D då får du hem din sötnos före mig..
Min blir 14 veckor men får inte hem henne förrän 1aug då jag väntar på transporten ;) Men här är min Goding! En Rex
#101: Grattis! Instämmer med att det är så skönt att slippa AF och FK! 
Grattis Frida och Ninni! :D
Färgat håret, mörkt brunt.. Läskigt eftersom att jag har haft rött hår nu i 2 år. Blev riktigt nöjd i alla fall, man ska bara vänja sig ^^
Så har disken där ALLA mina bilder finns rasat. Känns som om man har lämnat in någon nära till operation när pappa ska fixa den x)
~ Kram Nadja ♥
#105 Peace är så fin! :3
#107 det blev säkert bra ;) hoppas den går att rädda då, ogillar när disken går sönder som tur är ha bara min ena data kraschat under alla mina computer years ^^ (uppväxt m datorer)
Sitter och funderar på kulltema till kullen mellan Dell och Karat, alltid lika svårt :O
-' Malin Hultman
Kanske dags att börja dra sig mot sängen? Upp kl 8 imorn :O
Hej sängen hej ångest.
#110 visst är det :S har själv en kull dock 6 dagar gamla nu, men sitter o funderar på vad man ska ha för tema/namn på dom..
kanske blir en A-kull då jag ser att 2 ev 3 kan fås med stamtavla.
#111 & 112 ja här skall också sängen intas! är dunder förkyld och har tappat rösen, väntade på att tösen min skulle vakna så jag kan ge henne lite vällinge men ikke så hon vaknar nog när jag ska lägga henne i sängen istället för att hon sover bredvid mig nu.
skönt att man kan mysa lite med sin lilla flicka innan hon blir alltför stor men tur att det är några år kvar dit ^^
#105 Tack! :D
Ja du får ju hem också en riktig sötnos :=D Med gosig päls, inte alls avis ;) hehe
#106 Haha ja visst är det! =D Vad kom du in på för program? :D
#107 Tack ska du ha :D
#114: Kom in på CNC-teknik, vilket var mitt förstahandsval. 
#115 Oki roligt! Ja jag kom med in på mitt förstahandsval :D
Tävling på onsdag. :3 Yey!
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Städar… Har inte märkt hur äckligt mitt rum är förrens nu :o damm och skräp överallt!
Ikväll flyttar Ferdinand in i mitt rum, så var verkligen tvungen att städa, allt för lille prinsen ^^
Nej om man skulle städa i sovrummet? Fönstrena behövs t.ec putsas pga allt damm som kommer ifrån grusvägen utanför suck
Ikväll blir det kaninhoppningstävling :)
Även om jag har köpt alla priser och så, så är det alltid lika kul x)
~ Kram Nadja ♥
Jag ska få mun & tungbilder på dom flesta djuren har jag bestämt :D Jag har fått på kanin och häst ^.^
Nu har jag städat buren åt mina små och nu ska allt undersökas på nytt igen =)
Hemma igen från kompisens land! ^^
Första jag gjorde var att hälsa på alla fyra sötisar. Tink var lite rädd så jag tror jag måste få tillbaka hennes självförtroende för mig… :/
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Nybakad sockerkaka och mjölk, mums!
Känner mig som en hemmafru. Städar och bakar, ska strax börja göra röran till förrätten till middag.. ;)
Kört min pojkväns lillasyster till en vän :)
Nu ska jag ta det lugnt tills pojkvännen kommer och ha en lugn kväll och "ladda upp mig" då jag ska jobba 2 långpass i helgen :)
Snacka om coolt smultron :o
-' Malin Hultman
#126 Ser ut som ett hjärta :D
Håller på att lära Ciara en massa trix.
Håller på att träna: Kom här, puss och stå :D
Hon kan typ alla bra med hon måste ha lite hjälp. :3
//Ida
Bambi kan puss kunde stå men nu har han skadat foten så han vågar nog inte stå på den :( <3
Bambi kan snurraa mycket BRA, (SKRYYYYYYYYYYT)
oCH NEJ ;)
Bambi kan puss kunde stå men nu har han skadat foten så han vågar nog inte stå på den :( <3
Bambi kan snurraa mycket BRA, (SKRYYYYYYYYYYT)
oCH NEJ ;)
Weeii, nu ni är jag ägare av en D7000! 
Har fotat mina småttingar med min mobil, då min svärfar har lånat systemkameran över helgen :)
Men visst e de ljuvliga 6 dagar gamla <3
Laddat med latte och kanelbulle på väg ner genom landet. Blir en helg i Ystad, åkte direkt efter jobbet och kommer hem sent söndag kväll. Lagom till jag ska gå och lägga mig inför en ny jobbvecka. ;) Börjar komma bra överens med en av mina kollegor nu, känns väldigt bra. Vi diskuterade foto idag, så jag undrar om inte nästa lön ska gå till en ny kamera… Haha!!
Puh proppmätt! Men gott med mat :D
#133 oooh Latte så gott :D hade suttit gott nu när man e krasslig.
#134 haha, här väntar jag på att sambon ska komma hem så han kan göra biffar ;)
#135 Hehe vi hade korvstroganoff och ris. Proppmätt nu. Mättar snabbt hehe
Har ont i ryggen… .(
storstädade bambis, bur, tvättade den med vatten och pytte lite rengöringsmedel bara för att fetter ska lossna eller geggan l oc torkade den i solen, då försvann lukten, städade den i 2timmaar :(
plus hela balkongen och hans tillbehör
Har köpt nya skor och två röda matskålar till kaninerna! :) Pappa ska köpa virke snart så jag kan bygga en till 4 fackare woho :D
Fredagen den 13e i all ära så har jag gått och vrickat foten..
Tävlingen blev ganska misslyckad, men med kul sällskap blir allt roligt :)
~ Kram Nadja ♥