Lättsålda??
Hej, har lite planer på att skaffa en liten kanintjej och para henne med Melvin. Men är lite orolig om man inte får alla sålda, så står man där med fem kaninungar och ingen vill köpa, vad gör man då!? Men renrasiga dvärgvädursungar med stamtavla i början av sommaren måste ju sälja ganska bra??
Hur har de varit för er som har parat era kaniner, har de varit lättsålda??
Man ska inte para sina kaniner och förvänta sig att alla ungar är sålda vid två månaders ålder. Skaffa 1-3 köpare redan innan du parar kaninerna.
Tycker du ska kolla upp innan så du har någon/några som är intresserad/e. Men om de är renrasiga med stamtavla och du har ett ganska lågt pris borde det gå. Du måste även ha plats att kunna behålla ungar som inte går att sälja, annars får du väl avliva dem och det är ju inte speciellt kul. Då är det bara onödigt Att ta en kull. Men somsagt, kolla runt lite ifall det finns intresse.
Mina ungar har aldrig varit svårsålda. Det var en kull förra året som föddes väldigt sent så ungarna blev lev. klara sent på året. Då var det lite svårare att sälja då de flesta brukar vilja ha en kanin i början på sommaren.

Okej, ska fråga några, har redan 3-4 som kanske är intresserade. Men det är väl om två år som ungarna kommer (Om jag har kvar intresset dvs!!) så det känns lite tidigt att börja fråga folk nu!! Men ställde frågan här så att jag kan börja tjata på mamma och pappa i tid! :D Och har läst i nån bok att första gången man parar sin kanin brukar det inte överleva/komma så många ungar!!

Tack för svaren förressten!! Skönt att höra att ingen har haft jättestora problem med att sälja sina ungar!!!
Har för mig att det kommer många ungar första gången man parar kaninen (?)
#3 " Och har läst i nån bok att första gången man parar sin kanin brukar det inte överleva/komma så många ungar!! " Det är faktigst olika. Det kan vara så att honan inte riktigt vet hur hon ska göra. Så kan det vara för andra djur med. Men vissa honor sköter det galant och tar noga hand om alla ungarna.

OKej ;)
#5 Jag har ingen aning, men mina grannar har hundar och då skulle en av dem ha valpar första gången. Det blev 9 st och kan tillägga att alla överlevde. Så det kanske stämmer;)
putt
#8: Jo, jag har många kompisar som har fått många ungar när det är honans första gång. Sen beror det ju såklart på ras/storlek också.
Att renrasiga dvärgvädurar kommer sälja bra är inte säkert. Det beror lite på hur dem ser ut och vilket poäng dem har antar jag..

Jag har redan 5 köpare, varav en som ska köpa tv stycken, och jag har inte ens fått en hona än xD

# 11 oj! Det var inte dåligt!!!!
#11: Perfekt ju ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
putt