Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 656 ggr
tilde&twix
0

Rymmarkung?

Min kanin har lyckats rymma fyra gånger! Sedan första gången har vi varit mycket noggranna med att hon inte ska kunna smita, vi vet inte hur hon gör! Runt om buren hade vi förr kompostnät. Allting satt ihop, stabilt, men hon kunde endå smita. Nu har vi byggt ett staket som är helt kompakt, men jodå, hon har hittat en utväg där med. Vad ska jag göra ?

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

Suskiv
0

Har du tak och golv på hagen?

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

minaninar
0

Har du funderat på cement?SkrattandeSkrattande hihi.. kunde inte låta bli. Förstår problemet, jag har ju insett att jag nog inte kommer kunna lita på kompostgaller ens om jag ställer dem på högkant, vilket är dumt, hade tänkt jag skulle kunna ha det om jag ska ta med kaninen nånstans.Oskyldig

tilde&twix
0

Hagen är väldigt hög, alltså ingen möjlighet att hoppa, och bottennät har jag.

Suskiv
0

Kaniner kan klättra, så tak behövs om det inte handlar om två meters höjd.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

tilde&twix
0

#4, okej.

dermot
0

Har också en rymmarkung här hemma… Först smet han ur boxen (hoppade 1,5 meter typ) sedan satt han i en annan bur ute, där smet han tre dagar senare, fick tag på honom och satte honom i en annan bur med bättre Hage, där klämde han sig ut ;) och nu sitter han med hönsen (5x6 meter "box" samt utegård på 4x10 meter) hittills har han hållt sig inne. Kan tillägga att det är en frasse :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Graden91
0

Min hermelin klättrar som en tok i sin bur när han ser mig eller min sambo ;)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

tilde&twix
0

#6 Det värsta är att man inte vet hur man ska göra, förr eller senare hittar dom nya vägar. Och jag vill ju inte behöva sitta úte hos henne i tre timmar om dagen och hålla stenkoll så att hon inte rymmer. Hon stannar alltid i trädgården, men vi bor tätt intill en gård där det går katter. Funderar på att köpa något ordentligt, som håller.

dermot
1

#8 Ja, det är lite läskigt, vi har räv här + en kaninätande rottweiler :P där är cementlagt i hönsgården så han kan inte gräva sig ut i alla fall, + ett nät som ingen kan ta sig igenom, varken ut eller in, svindyrt, men håller!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

tilde&twix
0

#9 Ja, jag ska fundera på saken, nu när bonuspappa endå håller på med trädgårdsbygget(stort projekt) så kan jag ta lite rester till "min trädgård" dvs. kaningården.

AkaiTsuki
2

Ni får sätta upp en kamera :O för att se hur hon gör och sen så lista ut hur ni kan sätta stopp för det

//Joanna