Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 878 ggr
Gosans-Matte
1

Vilket koppel e bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska köpa in lite saker till min kanin så ge gärna förslag på vad som kan behövas :=)

Hur som helst så undrar lilla jag om det spelar nägon roll mellan dessa kopplen? för den ena är ju dyrare så jag vill inte slösa pengar i onödan :P

Den ena är en vanlig kanin sele den andre är en dyrare sort som täcker större delen av kroppen (jag har glömt vad den sorten heter xD)

ssamme
0

Man ser ju knappt hur kopplena ser ut ;P

Gosans-Matte
0

tryck på bilden :)

Fridaaaa
0

Den till höger helt klart. Den till vänster är värdelöst.

Har du tillstånd att använda bilden? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vincent...
0

jag tycker H-selen :)

den med den lilla gråa kaninen :)

HAHAHAHAHAHA…..

ssamme
0

Men man ser bara selarna.

Gosans-Matte
0

Okej tack så mycket :) ja det har jag ;)

Fridaaaa
0

#5 Det är nog som dem hon menar :)

ssamme
0

Men åh, om du menar selarna så tycker jag också h-selen :P

Suskiv
0

Nu ska jag vara lite jobbig och tipsa om http://tsk_kaniner.3w.se/ jag har deras bogsele och koppel och de är kanonbra. Priset är mycket bätter än djuraffären.

Personligen tycker jag inte om snabbspännet som du har på H-selet på bilden. Och det dyrare heltäckande selet verkar välsigt böäkigt och inte alls särkilt inställbart.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Vincent...
0

en artikel om godkända koppel i skhrf (Sveriges kaninhoppares riksförbund)  ifall du vill hoppa med din kanin(?)

http://kaninhoppning.ifokus.se/articles/4d714d6cb9cb4622390612da-godkanda-selar

HAHAHAHAHAHA…..

Suskiv
0

Förövrigt är kopplet till djuraffärenas selar extremt kort. Vi har ett 3 meterskoppel vilket betyder att kaninen kan hoppa iväg en bit utan att man behöver springa direkt bakom. Djurafförens koppel brukar vara en meter.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

ssamme
0

Ja, kopplet man får med i dom på djuraffären är väldigt dåliga, jag tycker inte ens det är att tänka på att använda dom för det rycker ju varje gång kaninen springer om man inte är precis beredd att kasta sig efter när kaninen hoppar :)

Vincent...
0

man kan ju köpa kattkoppel för katter som är lite längre och använda för kaniner eller göra ett koppel själv SkrattandeGlad

HAHAHAHAHAHA…..

Vincent...
0

en länk som visar hur man gör sitt eget koppel för kaniner Flört

http://kanin.ifokus.se/articles/4d715a51b9cb46221d069ffd-sy-ditt-eget-koppel

HAHAHAHAHAHA…..

Fridaaaa
0

#13 Tycker kattkoppel brukar vara lika korta som kaninkoppel man köper i affär:P

ssamme
0

Det tycker jag med, jag har hundkoppel, sånt flexikoppel som är 5 meter. Lite annorlunda kanske men det funkar bra om man håller i det lite så det inte drar :)

Vincent...
0

#15 där jag var var dom längre än kaninkopplerna :)

HAHAHAHAHAHA…..

Fridaaaa
1

#17 Ok kanske beror på vilka märken dem säljer och vart man handlar dem då :)